خبرگزاری کار ایران

۱۰ سایت با سامانه اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حال تعامل هستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۹۷۲

علی رمضانی گفت: در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، نزدیک به ۱۰ سایت با سامانه اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حال تعامل هستند که می‌توان به درگاه پرداخت بانکی، سامانه پیامکی، سامانه شاهکار، ثبت احوال و پست کتاب اشاره کرد.

به گزارش ایلنا، انجمن ناشران دانشگاهی با همراهی علی رمضانی (رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران)، حسین صفری (معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران) و آزاده نظربلند (معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران) از بخش‌های مختلف ستاد برگزاری نمایشگاه ازجمله میز خدمت و مرکز پاسخگویی نمایشگاه بازدید کردند و در جریان روند اجرای نمایشگاه و نحوه پاسخگویی به مخاطبان و ناشران قرار گرفتند.

علی رمضانی در جریان این بازدید، بیان کرد: امسال کار فشرده‌ای برای آموزش نیروهای فعال در مرکز پاسخگویی انجام گرفته است. این مرکز از زمان ثبت‌نام ناشران راه‌اندازی شده و به ناشران برای ثبت‌نام و بارگذاری آثارشان کمک کرده است.

وی با اشاره به این‌که خرید اینترنتی در مناطق روستایی، سخت است و شرایطی همانند شهرهای بزرگ ندارند، اظهار کرد: در مرکز پاسخگویی شرایطی را فراهم کردیم که افراد با کمک نیروهای این مرکز، مرحله به مرحله خریدشان را انجام دهند. لازم به ذکر است که این نمایشگاه برای سه هزار و 500 خانه روستایی که مشخصه اصلی خانه‌هایشان پلاک نیست و پستچی‌ها نشانی آن‌ها را با رنگ درب منزلشان می‌شناسند، فرصتی را فراهم کرد تا کتاب‌های خریداری‌شده خود را رایگان دریافت کنند.

مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران همچنین گفت: بخشی از فرایند برگزاری نمایشگاه در ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران و بخش‌های دیگر در سطح کشور توسط ناشران و شرکت ملی پست پراکنده است. تصور اولیه از نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حد یک سایت است، اما این رویداد که در سطح ملی در حال برگزاری است، فرایند پیچیده‌ای دارد. نزدیک به 2 هزار و 100 ناشر به‌صورت پراکنده در حال ارائه خدمات و دریافت پشتیبانی هستند. در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز نزدیک به 10 سایت با سامانه اصلی نمایشگاه مجازی کتاب تهران در حال تعامل هستند که می‌توان به درگاه پرداخت بانکی، سامانه پیامکی، سامانه شاهکار، ثبت احوال و پست کتاب اشاره کرد.

وی اظهارکرد: پیش از این هم برای آن‌که سایت نمایشگاه بدون مشکل و با سهولت به ارائه خدمت بپردازد، اقدامات فراوانی توسط همکارانم انجام گرفته و 50 سازمان در حال مشارکت با ستاد برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران هستند که همه این موارد، بیانگر پیچیدگی و تراکم فعالیت‌های برگزاری این نمایشگاه است.

ارمغان نمایشگاه مجازی کتاب تهران، مکمل بودن برای نمایشگاه فیزیکی است

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران، ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نیز علاوه بر برگزاری نشست‌ها و اطلاع‌رسانی به مخاطبان، میز خرید از نمایشگاه مجازی کتاب تهران را در همه کتابخانه‌ها قرار داده تا به این صورت از سوداگری برخی کافی‌نت‌ها جلوگیری کنیم.

رمضانی با بیان این‌که بنابر بازخوردهای دریافت‌شده، روند و کیفیت برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران امسال چند پله ارتقا پیدا کرده، گفت: ارمغان این عملیات ملی به‌گونه‌ای است که دیگر نمی‌توانیم از نمایشگاه مجازی صرف‌نظر کنیم و از این پس این نمایشگاه را به‌عنوان مکمل نمایشگاه فیزیکی کتاب خواهیم داشت. ضروری است به حذف واسطه‌ها و قاچاق کتاب به‌عنوان یکی از ویژگی‌های نمایشگاه مجازی کتاب تهران توجه شود و فعالان حوزه نشر برخی کجی‌ها و ناراستی‌هایی را که صورت می‌گیرد، پیگیری کنند.

رئیس دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران با اشاره به اتصال بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران با دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: گفت‌وگوهای لازم در رابطه با این موضوع انجام شده و به‌زودی این بانک‌های اطلاعاتی به یکدیگر متصل خواهند شد.

کاهش ترافیک نمایشگاه در پی رفع مشکلات سایت

آزاده نظربلند (معاون ارتباطات و پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران) نیز در جریان این بازدید درباره فعالیت‌های این بخش گفت: از شروع نمایشگاه تاکنون 17هزار و 943 تماس ورودی و دو هزار و 546 تماس خروجی برای پیگیری و به نتیجه رساندن مسائل و مشکلات مطرح‌شده، انجام گرفته است.

وی افزود: سال گذشته در طول برگزاری نمایشگاه، حدود 50 هزار تماس داشتیم که این عدد در حال حاضر کمتر است. ایمیل‌ها و تیکت‌ها نیز کمتر از یک‌سوم سال گذشته شده و زمان حضور در سایت نیز نسبت به سال گذشته 10 دقیقه کاهش پیدا کرده است. این کاهش آمار به دلیل تسهیل روندها و رفع مشکلات نمایشگاه است. تا به این لحظه اوج حضور مخاطبان نمایشگاه 22 هزار نفر بوده است که این نهایت رکورد پیک دور اول نمایشگاه بوده که امسال در روزهای عادی دور دوم از آن عبور کرده‌ایم. 213 میلیون درخواست نیز روی سایت نمایشگاه ثبت شده است.

در فعالیت‌های نمایشگاهی به دنبال تسهیل‌گری هستیم

حسین صفری (معاون اجرایی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران) نیز در جریان این بازدید در سخنانی کوتاه گفت: انجمن ناشران دانشگاهی در تمام دوره‌های نمایشگاه کتاب پیشرو بوده و بالاترین تعامل را با این انجمن داشته‌ایم. نگاه ما به فعالیت‌های نمایشگاهی به‌گونه‌ای است که رقیب بخش خصوصی نباشد و به دنبال تسهیل‌گری در این زمینه هستیم.

استقبال از اتصال بانک خانه کتاب و ادبیات ایران به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی

سیدعباس حسینی‌نیک، مسعود پایدار، مریم رونق، کاظم آرمان‌‍پور، مرتضی جعفری‌پور، حامد علی اکبرزاده، علی‌اکبر طورانیان، جلال اصلانی و سید امین امامی‌نژاد از اعضای انجمن ناشران کتاب دانشگاهی در این بازدید حضور داشتند.

تأکید بر اتصال بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران به دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ نقش تشکل‌ها در برگزاری رویدادهای حوزه کتاب همچون نمایشگاه مجازی؛ لزوم اتخاذ تدابیری در زمینه هزینه ارسال کتاب‌های ناشران دانشگاهی در نمایشگاه مجازی کتاب؛ ارائه آمارهای به‌دست‌آمده از نمایشگاه براساس نیاز ناشران؛ موضوع‌بندی‌های دقیق‌تر و ایجاد زیردسته‌های بیشتر و جزئی‌تر؛ توجه به موضوعات بین‌رشته‌ای در موضوع‌بندی‌ها؛ امکان جست‌وشجو براساس کلیدواژه‌ها؛ ایجاد بسترهای مناسب و اختصاصی برای عرضه نسخه الکترونیک کتاب‌های دانشگاهی و کمک به حل مسائل یارانه کاغذ از مهمترین محورهایی بود که در این جلسه توسط اعضای انجمن ناشران دانشگاهی مطرح و مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن‌ماه آغاز شده و تا دهم بهمن‌ماه ١٤٠٠ ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید و خرید کتاب می‌توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز