خبرگزاری کار ایران

«پسرک، خواب، بیداری» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۸۱۱۵

تازه‌ترین اثر احمدرضا احمدی، شاعر حوزۀ کودکان و نوجوانان با عنوان «پسرک، خواب، بیداری» و با تصویرگری نوشین خائفی‌اشکندری منتشر شد.

به گزارش ایلنا، «پسرک، خواب، بیداری» عنوان کتاب تازه‌جاپی از نشر پرنده‌ی آبی است. این اثر داستانی تخیلی و فانتزی احمدرضا احمدی برای گروه سنی الف و ب را شامل می‌شود. چاپ نخست پسرک، خواب، بیداری در سال ۱۴۰۰ با قطع رحلی و قیمت ۶۰ هزارتومان، در ۳۲ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ منتشر شد. در اثر تازۀ احمدرضا احمدی برای کودکان، نوشین خائفی‌اشکذری نیز تصویرسازی کتاب را برعهده داشته است.

احمدرضا احمدی از جمله شاعران معاصر است که با ادبیات فارسی کهن و نو آشنایی دارد و در سال‌های گذشته دفاتر شعر بسیاری از او به چاپ رسیده است. مخاطبان احمدرضا احمدی او را بیشتر با آثارش برای بزرگسالان می‌شناسند، ولی باید توجه داشت که وی آثار داستانی و شعری در ادبیات کودک و نوجوان در زمینۀ داستان نیز دارد مثلاً از دیگرآثار احمدرضا احمدی می‌توان به «تکه ابر، شاخه نرگس»، «حوض کوچک، قایق کوچک»، «کبوتر و ساعت» در سال‌های دورتر اشاره کرد.

آثار احمدرضا احمدی در حوزۀ کودکان مخاطبان خاص خود را دارد. در این دست آثار وجه انتزاعی و شعرگونگی ویژگی و درون‎‌مایۀاصلی به شمار می‌رود. در پسرک، خواب، بیداری نیز در دنبالۀ این ویژگی مشترک آثار، رؤیاهای کودکان به تصویر کشیده می‌شود و اینکه آنان چگونه آرزوی تحقق‌ بخشیدن به این آرزوها را دارند؛ آرزوهایی مثل داشتن دوچرخه، برف‌بازی، بارگشتن پدر از سفر و یا چیزهایی شبیه به این که می‌تواند رؤیاهای هر بچه‌ای باشد.

در بخشی از پسرک، خواب، بیداری می‌خوانیم: مادر پسرک می‌گوید، پسرم هرچه را شب در خواب می‌بیند، همان اتفاق روز بعد در واقعیت رخ می‌دهد. پسرک همیشه آرزو داشت یک دوچرخه داشته باشد. شب خوابش را دید. صبح که از خواب بیدار شد دید که یک دوچرخه پشت در اتاق اوست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز