خبرگزاری کار ایران

جشنواره اشراق ویترینی برای آثار حوزوی در قالب ادبیات/ برگزاری اختتامیه در ششم بهمن

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۶۴۴

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) از برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره بین المللی در روز چهارشنبه ششم بهمن ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین شفیعی (دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)) در نشست خبری اختتامیه این جشنواره که به همت معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شده است، به ارائه گزارشی در خصوص این جشنواره بین المللی پرداخت و با بیان اینکه هنر زبان تفاهم عمومی جامعه بشری است، گفت: حوزه‌های علمیه از این باب که مرکز نشر اندیشه‌های دینی هستند، لاجرم باید سراغ هنر بروند.

وی با تأکید بر اینکه «شعر»، هنر اصلی ایرانیان و فارسی زبانان است، ادامه داد: حوزویانی که در عرصه شعر فعالیت دارند، به بهانه این جشنواره فعالیت‌های دینی خود را در قالب شعر گسترش می‌دهند؛ امید است که این جشنواره ویترینی باشد تا آثار حوزوی در قالب ادبیات به همگان معرفی شود.

دبیر پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق) به تشریح جزئیاتی از روند اجرای این جشنواره پرداخت و با بیان اینکه این جشنواره نسبت به جشنواره‌های قبل مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است، مطرح کرد: ۸۵۰ شرکت کننده در این جشنواره ثبت اثر داشته‌اند، به بیان دیگر هم در تعداد شرکت کننده و هم در تعداد آثار رشد دو و نیم برابری داشته‌ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شفیعی ابراز کرد: ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خوبی در زمینه شعر و ادب در حوزه‌های علمیه نهفته است که با تلاش‌های فراوان درصدد شکوفاسازی آن هستیم.

 ارسال ۲ هزار و ۶۹۳ اثر از سوی ۸۵۰ شرکت کننده به دبیرخانه

سیدعلی نقیب (دبیر اجرایی پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)) نیز در ادامه این نشست به ارائه گزارشی در خصوص روند اجرای این جشنواره پرداخت و گفت: ما در این جشنواره روندی یک‌ساله را تجربه کرده‌ایم و ۲ هزار و ۶۹۳ اثر از سوی ۸۵۰ شرکت کننده برای ما ارسال شده است.

نقیب تصریح کرد: در زمینه شعر کلاسیک ۱۸۶۰، شعر نو ۲۰۰، شعر کودک و نوجوان ۹۰، موضوع ویژه ۱۰۸، شعر زبان‌های غیر فارسی ۲۵۰ و در زمینه کتاب ۸۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

وی خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی شعر حوزه (اشراق)، چهارشنبه ششم بهمن ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در مرکز همایش‌های غدیر قم با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین واعظی، محمدعلی مجاهدی، علیرضا قزوه و زکریا اخلاقی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز