خبرگزاری کار ایران

ارایه خدمات رایگان فرهنگی هنری ارشاد به بانوان

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۴۰۵

کلیه مراکز فرهنگی و هنری وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور به مناسبت روز زن به صورت رایگان به ارایه خدمات به بانوان خواهند پرداخت.

به گزارش ایلنا، عاطفه خادمی (مشاور اجتماعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته همچنین کلیه کتابخانه‌های عمومی کشور نیز در این روز از بانوان متقاضی به صورت رایگان ثبت نام خواهند کرد.

وی در ادامه از تقدیر ویژه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از زینت السادات امامی پیشکسوت هنرهای تجسمی کشورمان خبر داد و افزود: این هنرمند پیشکسوت که شاهکار هنری معراج توسط وی در قالب هنر سوخت خلق شده است؛ یکی از زنان پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی است که در حوزه خلق آثار معنا گرا در هنر‌های تجسمی سابقه طولانی دارد.

خادمی در ادامه با اشاره به اینکه برنامه‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه حمایت از هنرمندان بانوی عرصه فرهنگ و هنر، نگاهی جامع راهبردی و تحقق گرا و براساس سیاست‌های دولت سیزدهم دارد افزود: در برنامه‌های آتی این وزارتخانه نقش زنان عرصه فرهنگ و هنر با توجه به جایگاه اجتماعی و نقش آفرینی آنان؛ بر مبنای اصل خانواده محوری در سیاستگذاری‌ها و اقدامات اجرایی مورد تاکید خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در این وزارتخانه اهتمام ویژه‌ای به حوزه زنان و خانواده در برنامه‌های تحولی وزارتخانه خواهد شد افزود: در این زمینه فعال‌سازی ظرفیت بانوان عرصه فرهنگ و هنر به صورت تخصصی و در سطح ملی مورد نظر است که کم و کیف آن در آینده اعلام خواهد شد.

در ادامه برنامه‌های این هفته‌ی وزارتخانه، برگزاری برنامه مرشد خوانی و نقالی خوانی در وصف حضرت زهرا (س) و اجرای تئاتر مناسبی در پهنه تئاتر شهر نیز همزمان با روز زن برگزار خواهد شد. دیدار وزیر فرهنگ با زنان نخبه عرصه فرهنگ و هنر در قالب ضیافت شام از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای از سوی این وزارتخانه در این هفته است.

گفتنی است پیش از این وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از ارایه تسهیلات ویژه به مناسبت هفته بزرگداشت زن خبر داده بود که بر این اساس به کتاب‌هایی که با موضوعات زندگی و شخصیت حضرت فاطمه (س)، مقام شامخ زن، مادران و همسران شهدای گرانقدر و زنان ایثارگر، عرضه شده‌اند تا دو برابر سقف یارانه برخودار می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز