خبرگزاری کار ایران

نمایشگاهی برای کروموزوم‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۱۶۲

نمایشگاه «کروموزوم ۷» در گالری شهریاران برپا شد. این اولین نمایشگاه از مجموعه نمایشگاه‌های «هفتادو» است. مجموعه‌ای که به آثار هنرمندان دهه هفتاد و هشتاد اختصاص داده شده است.

به گزارش ایلنا، احسان شعردوست گفت: پیش از افتتاح نمایشگاه «کروموزوم ۷»، مدت‌ها تحقیق و پژوهش کرده‌ایم و بخش عمده نمایشگاه‌های این گالری هنری پژوهشی را مبتنی بر فعالیت‌های پژوهشی گذاشته‌ایم. 

او افزود: بخش دیگری از فعالیت گالری مبتنی بر کشف هنرمندان جوان و ناشناخته است و آذرخش سمیعی از جمله هنرمندان جوانی است که توسط گالری کشف و مراقبت شد و نمایشگاه «کروموزوم ۷» نخستین نمایشگاه او و نخستین پروژه نمایشگاهی «هفتادو» است و درآینده نزدیک شاهد برپایی نمایشگاه سایر هنرمندان این پروژه هستیم. 

آذرخش سمیعی گفت: من از دو سالگی نقاشی هر روز می‌کنم و واقعا از نقاشی کردن لذت می‌برم و به صورت آکادمیک در این رشته هنری تحصیل می‌کنم و دانشجوی رشته مقطع کارشناسی ارشد نقاشی هستم. 

او درباره چگونگی شکل گیری مجموعه «کروموزوم۷» گفت: زمانی که نقاشی می‌کنم هر موضوعی می‌تواند روی کارم تاثیر بگذارد و هنگام نقاشی با مقاله‌ای درباره کرموزوم روبرو شدم و پس از خواندن این مقاله این مجموعه شکل گرفت. 

سمیعی ادامه داد: در این مقاله آمده بود که همه موجودات از زمان جنین تا چند روزگی ۷ کروموزوم مساوی دارند. اما از چند روز بعد عوامل مختلفی مانند محیط و آب و هوا بر روی ژن آن‌ها تأثیر می‌گذارد. کروموزوم‌ها و تعیین اینکه چه موجودی هستند. 

او افزود: برای خلق این مجموعه مدتی مشغول مطالعه تصاویر و ویژگی‌های موجودات زنده شدم و پس از آن شروع به کار کردم. در واقع موجودی که در هر یک از این نقاشی‌ها دیده می‌شود؛ ترکیبی از چند موجود زنده واقعی است، اگرچه در این شکل دیگر موجودات واقعی به نظر نمی‌رسند. 

سمیعی ادامه داد: می خواستم بدانم اگر هر موجودی به هر دلیلی در موقعیتی که باید قرار نگیرد و عدد کروموزوم آن مختل شود چه اتفاقی می‌افتد؟ شاید موجود زنده دیگری خلق شود. موجودی که قبلا ندیده بودیم و شبیه یکی از موجودات این نقاشی هاست. 

او درباره اینکه آیا تصاویر این موجودات را با نرم‌افزار با هم ترکیب می‌کند، گفت: هرگز چنین اتفاق نمی‌افتد و همه چیز در ذهن من اتفاق می‌افتد و این موجودات در یک بازه زمانی کوتاه از ذهن من بر روی کاغذهایم منتقل می‌شوند و جا خوش می‌کنند. 

به گفته این هنرمند جوان؛ مجموعه «کروموزوم ۷» در دو سال اخیر شکل گرفته و این مجموعه شامل ۲۰ نقاشی که با آبرنگ خلق شده و یک مجسمه است. 

او درباره جزییات به کار رفته در هر اثر گفت: در این مجموعه برخلاف بسیاری از نقاشی‌هایی که با آبرنگ خلق شده‌اند؛ جزییات بسیار زیاد است. 

این هنرمند درباره آینده موجودات خیالی که دراین مجموعه شاهد آن هستیم، گفت: این مجموعه را بی‌شک ادامه می‌دهم و این موجودات که در این مجموعه در بی‌زمانی و مکانی قرار دارند، بزودی به عصر مدرن می‌رسند و اتفاقات مختلفی برایشان رقم خواهد خورد. 

این نمایشگاه تا سوم بهمن ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (با هماهنگی قبلی) در گالری شهریاران واقع در خیابان قائم مقام فراهانی، پایین بهشتی، کوچه دهم، پلاک ۲۴، طبقه چهارم، واحد ۱۵ میزبان علاقمندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز