خبرگزاری کار ایران

کتاب «یکی میان زندگی ما راه می‌رود» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۸۲۹

کتاب «یکی میان زندگی ما راه می‌رود» توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «یکی میان زندگی ما راه می‌رود» نوشته سمیه عالمی در زمینه داستانی است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر و با قیمت ۶۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

این کتاب به کشتار حجاج در مکه که در روز ۹ مرداد ۱۳۶۶ رخ داد می‌پردازد و خواننده در هر فصل به زمان‌های قبل از این واقعه می‌رود و باز می‌گردد. گاه روایت داستان از ۶ ماه قبل از این حادثه روایت شده و گاه به ده ماه قبل و حتا چند ساعت قبل از حادثه می‌پردازد. شاید در آغاز رمان خواننده دقیقا متوجه روایت ماجرا نشود و فقط با شخصیت‌های داستان همراهی کند اما در اواسط کتاب و در نهایت فصل‌های پایانی متوجه آنچه با آن روبه‌روست می‌شود و این همراهی رنگ دیگری از بعد تاریخی به خود می‌گیرد.

در بخشی از متن کتاب آمده است:

چشم‌هایش را که بست، آسمان سرخ شده بود. از پیاده روی بلند و سنگفرش شده‌ای که به بالای پل جیحون می‌رسید کف خیابان افتاد. عالیه داد می‌زد. دستپاچگی و ترس مغزش را از کار انداخته بود. خواست که عالیه را صدا بزند و کمک بخواهد. اما نشد. بعد هم که شد، صدا فقط در بطن خودش چرخید.

در پشت جلد کتاب آمده است:

پلک‌هایش را به هم فشارداد. اشک دوباره گوشۀ چشمش جوشیده بود. فکر کرد اگر همینجا چشم‌هایم را ببندم و تکان نخورم چه می‌شود؟ همه چیز تمام می‌شود! همه دردها و بحث ها، همه آن رؤیا وکابوس ها، و از همه مهم‌تر ترس‌هایش و نبودن ابراهیم. دیگر لازم نبود به نیامدن ابراهیم فکرکند. فکرها زمان را از دستش در آورده بود. احساس کرد ضربان قلبش کم شده. چشم‌ها را باز کرد و دوباره به آسمان تاریک نگاه کرد و زیر لب زمزمه کرد: «تکان نخور. همه چیز خودش آرام آرام تمام می‌شود.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز