خبرگزاری کار ایران

در رونمایی از کتاب «جهاد تبیین؛ در اندیشه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» مطرح شد؛

خطاب رهبر به تک تک ماست و همه وظیفه دارند «تبیین» کنند/ طی یازده سال بیش از دویست عنوان کتاب به قلم رهبر انقلاب منتشر شده/ انتشار هشت تفسیر جدید از رهبر انقلاب

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۷۰۶

عصر امروز یکشنبه بیست و ششم دی ماه آیین رونمایی از کتاب «جهاد تبیین؛ در اندیشه حضرت آیت الله خامنه‌ای» با حضور مسئولان و مدیران در سالن «سوره» حوزه هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم رونمایی از کتاب «جهاد تبیین؛ در اندیشه حضرت آیت الله خامنه ای» روز یکشنبه ۲۶دی ماه در سالن «سوره» حوزه هنری برگزار شد. محمدعلی قندهاری مدیر انتشارات انقلاب اسلامی، حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآورنده کتاب و برخی دیگر از مسئولان حوزه و مدیران انتشارات با همراهی تعدادی از اهالی رسانه در این برنامه حضور داشتند.

در ابتدای مراسم پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، مجری روز شهادت ام البنین (ع) را تسلیت گفت و از تکریم خانواده شهدا در چنین روزی یاد کرد و به شعرخوانی در وصف مادر حضرت عباس (ع) و ائمه طهار پرداخت.

 در ادامه  محمدعلی قندهاری نیا (مدیر نشر انقلاب اسلامی) ضمن تسلیت به مناسبت سالروز وفات مادر ابوالفضل العباس، ام الابنین خطاب به حاضران گفت: یکی از وظایف دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای آماده سازی و انتشار آثار ایشان برای عموم مخاطبان است تا به این ترتیب همه از بیانات و نظرات ایشان نهایت استفاده را ببرند.

قندهاری نیا در ادامه به توضیحات بیشتر درباره فعالیت دفتر حفظ  و نشر آثار آیت الله خامنه ای، پرداخت. او گفت: دفتر در یازده سال بیش از دویست عنوان کتاب منتشر کرده و تعدادی از آنها که اغلب‌شان مربوط به خاطرات و روایات رهبر انقلاب بوده، به چاپهای چندم رسیده‌اند.

او افزود: در این دوره قرار است بیشتر از قبل به خواست و نیاز مخاطبان توجه شود و در میان راه‌های موجود برای رسیدن به این مقصود، افزایش سرعت نشر یکی از راه‌هاست. حالا هم  با توجه به نیاز شناخت از تبیین، کتاب «جهاد تبیین» منتشر شده است.

قندهاری ادامه داد: یکی دیگر از کارهای دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب، چاپ آثار تفسیری ایشان است. امروز باید بگویم در تکمیل چهار تفسیر  قبلی در دو نوبت، چهار تفسیر دیگر منتشر می شود که جمعا پس از انتشار 12 تفسیر خواهند بود که در نوع خود جالب توجه است و اتفاق خوبی است.

او ادامه داد: یکی دیگر از کارهای انتشارات انقلاب اسلامی تکمیل و ارائه بسته های فرهنگی است و در همین راستا آثاری از رهبر انقلاب  و شهید حاج قاسم آماده شده و بزودی از آنها رونمایی خواهد شد و حال در مرحله چاپ است.

قندهاری بیان کرد: کار دیگر ما که به آن توجه داریم،  توجه به قالبهای جدید هنری و زیباتر کردن طراحی جلدها و بالا بردن کیفیت طراحی کاغذ و چاپ است.

او در توضیحات بیشتر گفت: حاج آقا صلح میرزای کتاب «جهاد تبیین» را گردآوری کرده و مسعود نجابتی هم امور دیگر را انجام داده که از آنها بسیار ممنون هستیم.

مدیر انتشارات انقلاب اسبامی در پایان مجددا به حاضران خوش آمد گفت.

خطاب رهبر به تک تک ماست و همه وظیفه دارند «تبیین» کنند/ طی یازده سال بیش از دویست عنوان کتاب به قلم رهبر انقلاب منتشر شده/ انتشار هشت تفسیر جدید از رهبر انقلاب

در ادامه برنامه نماهنگی با موضوع جهاد ومشخه های جهاد تبیین  پخش شد تا به این ترتیب حاضران بیشتر با سرفصل های کتاب آشنا شوند و در جریان جزییات آن قرار گیرند.

سپس حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» سخنانی ایراد کرد.

او گفت: آنچه این اتفاق و ارائه کتاب را اهمیت داده و بر لزوم انجام آن افزوده فرمان رهبر انقلاب درباره جهاد تبیین است. ایشان گفته اند  اساس کار ما کار اسلامیِ تبیین است.

او افزود: رهبر انقلاب از سال های دور و آن زمان که به مبارزات سیاسی و انقلابی می کردند به جهاد تبیین توجه داشته اند و سالهای سال به این موضوع پرداخته اند.

صلح میرزایی افزود: برخی می گویند چرا کلمه «جهاد» برای عنوان کتاب به کار رفته؟ و من باید در پاسخ بگویم شاید چون «تبیین» با منافع برخی افراد منافات داشته باشد. به هرحال بیان دستاوردهای انقلاب  چه در فضای حقیقی و چه در فضاهای مجازی، گاهی هزینه دارد؛ لذا کلمه «جهاد» اینجاست که معنا پیدا می کند.

او توضیح داد: فرمان حضرت آیت الله خامنه ای به مثابه جهاد همگانی است و همه باید مانند چراغ دورشان را روشن کنند.

 گردآورنده کتاب «جهاد تبیین» ادامه داد: در همه این سالها دشمن نسبت به پیشرفت ما حساس شده و این را در فشارها و تحریم ها می بینیم. دشمن می خواهد از آینده مشعشع ایران ناامید شویم و اینجاست که جهاد معنا پیدا می کند.

حجت الاسلام صلح میرزایی در ادامه صحبت هایش تاکید کرد: یکی از ویژگی های رهبر خوب این است که به اقتضای زمانه و شرایط، بار بر دوش مردمش می گذارد و امیرالمومنین (ع) هم هممینطور بوده است.

صلح میرزایی در پایان گفت: خطاب رهبر به تک تک ماست و همه وظیفه دارند «تبیین» کنند. گاه لازم است جهاد تبیین را اولویت بندی کنیم و دستگاه های دولتی هستند که در این امر دخیل باشند و آنها هستند که می توانند فضا را برای چنین کاری آمده کنند..

در ادامه برنامه گروه سرود  نوجوانان «وصال» به اجرای برنامه پرداخت و پس از آن احمد بابایی به مناسبت وفات ام الابنین (ع) شعر خوانی کرد و در مدح و مرثیه ائمه اطهار به روضه خوانی و نوحه سرایی پرداخت.

مسعود نجابتی هم که طراحی هنری و روی جلد این کتاب را بر عهده داشته است در ادامه آیین رونمایی کتاب «جهاد تبیین» در مورد آغاز، چگونگی و نحوه طراحی این اثر گفت: حدود یکسال و نیم پیش کار را آغاز کردیم. قرار شد تا صفحه آرایی، انتخاب قلم و نوع صفحه بندی این کتاب بازنگری شود و نسبت به اهمیت و حساسیت موضوعات ارائه شده در این کتاب و نمونه‌های آن طراحی‌ها بدون اعمال سلیقه‌های شخصی انجام شود.

وی افزود: برای این کار یک شورای هنری تشکیل شد و تصمیم گیری‌ها برای تمامی مراحل تولید و طراحی آن با نظر این شورا انجام شد.

نجابتی در مورد طراحی روی جلد این اثر گفت: عناصر و نمادهای به کار رفته در جلد این کتاب کاملا شناخته شده و بر پایه نگاه مقام معظم رهبری به امور گوناگون طراحی شده است.

در ادامه این مراسم کتاب «جهاد تبیین» با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوراکیان، حجت الاسلام سعید صلح‌میرزایی ، حجت الاسلام شیرازی، مسئود نجابتی، محمد علی قندهاری‌نیا رونمایی شد.

گفتنی است، کتاب «جهاد تبیین» تازه‌ترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای با بهره‌گیری از بیانات معظم‌له در ۵ فصل و ۳۸۴ صفحه به ابعاد مختلف «جهاد تبیین» می‌پردازد. این اثر توسط حجت الاسلام سعید صلح میرزایی گردآوری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز