خبرگزاری کار ایران

«هانری کُربن؛ آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» به چاپ نهم رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۳۱۱

«هانری کُربن؛ آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» نوشته داریوش شایگان با ترجمه باقر پرهام به چاپ نهم رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «هانری کُربن؛ آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» نوشته داریوش شایگان با ترجمه باقر پرهام به چاپ نهم رسید.

این کتاب که از سوی نشر فرزان روز به چاپ رسیده، فشرده‌ای از سیر و سلوک معنوی هانری کربن در عالم تفکر ایرانی در مدت نیم قرن پژوهش اوست.

در بخشی از این اثر چنین می‌خوانیم:

«کربن در سیر و سلوک خویش در طلب آدمی در وادی جان، دستاوردهای شخصی مهم هم دارد. آبشخور این دستاوردها در ژرفای اندیشه ایرانی-اسلامی نهفته است اما وی با بهره‌گیری از این آبشخور، به بازاندیشی آن می‌پردازد و در بازاندیشی‌ها آن‌چنان خوب با اندیشه‌ها هم‌ذات می‌شود که گویی مشکل عمده عرفان ایرانی سرانجام به درد هجران وجودی هر بیگانه‌ای که در طلب فرشته خویش است، تبدیل می‌گردد...»

بخش‌بندی‌های کتاب به شرح زیر است:

«کتاب اول: زائری از غرب»، «کتاب دوم: از دائره نبوت تا دائره ولایت»، «کتاب سوم: از اصالت ماهیت تا اصالت وجود»، «کتاب چهارم: از تمثیل عرفانی تا رویداد آن در درون» و «کتاب پنجم: از عشق انسانی به عشق ربانی».

«هانری کُربن؛ آفاق تفکر معنوی در اسلام ایرانی» در ۵۴۸ صفحه و با قیمت ۱۸۰ هزار تومان در دسترسی علاقه‌مندان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز