خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های هفته دوم «۵۰ فیلم‌تئاتر در ۵۰ روز»

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۰۲۲

شش فیلم‌تئاتر در هفته دوم از ویژه‌برنامه «۵۰ فیلم‌تئاتر در ۵۰ روز» در پایگاه اینترنتی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌صورت رایگان اکران می‌شود.

به گزارش ایلنا، شش فیلم‌تئاتر در هفته دوم از ویژه‌برنامه «۵۰ فیلم‌تئاتر در ۵۰ روز» در پایگاه اینترنتی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌صورت رایگان اکران می‌شود.

این فیلم‌تئاترها به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم‌تئاترهای «قصه‌های سفر پرماجرای کشتی نوح»، «آرزوهای یک موش کور»، «دینگ دینگ دنگ»، «کچل کفترباز»، «اگه گربه رو ببینم» و «خرس آرکانسا» از روز ۲۵ دی تا یکم بهمن ۱۴۰۰ در پایگاه این مرکز به نشانی cinema.kpf.ir نمایش داده می‌شود و مخاطبان می‌توانند مطابق با جدول مندرج هر روز یکی از این آثار را تماشا کنند.

بر همین اساس فیلم‌تئاتر «قصه‌های سفر پر ماجرای کشتی نوح» با بازنویسی و کارگردانی مریم معترف، روایت‌گر داستان حضرت نوح و فرمان خداوند برای ساختن کشتی و سوار کردن جفت‌های مختلف حیوانات در کشتی است. این فیلم تئاتر روز ۲۵ دی اکران می‌شود.

در روز ۲۷ دی فیلم‌تئاتر «آرزوهای یک موش کور» به نویسندگی سعید ابک و کارگردانی وحید نفر، درباره موش کور کوچکی است که یک شب تصمیم می‌گیرد از خانه‌اش در زیر زمین بیرون برود و در پی آرزویش که دیدن خورشید است برود.

«دینگ دینگ دنگ» به نویسندگی حامد زحمتکش و کارگردانی فاطمه خدابنده‌لو روز ۲۸ دی اکران می‌شود. این نمایش ماجرای مادر و کودکی را در یک ظهر روز کاری نمایش می‌دهد که در آشپزخانه با هم غذا درست می‌کنند. «نی‌نی» کنار «مامان» در آشپزخانه مشغول بازی‌های خطرناک، با وسایل خطرساز از مجموعه، آشپزخانه می‌شود.

در روز ۲۹ دی فیلم‌تئاتر «کچل کفترباز» به نویسندگی نسرین خنجری و کارگردانی آزاده انصاری اکران می‌شود. داستان این نمایش درباره دو موجود جذاب و دوست داشتنی است که از دل قصه‌ها و افسانه‌ها بیرون آمده است. این دو با بازی و روایت، قصه آشنای «کچل کفترباز» را به دخترکی غمگین یاد می‌دهند که چگونه بتواند شادی را جایگزین غم و اندوه کند.

«اگه گربه رو ببینم» به نویسندگی داوود کیانیان و کارگردانی کیومرث حقیقی درباره دختر بچه‌ای به نام مروارید است که در روستایی با پدر و مادر و مادر بزرگش زندگی می‌کند. او مسوول آوردن آب از چشمه است. اما هر روز در کارهایی که به عهده‌اش گذاشته‌اند تنبلی می‌کند. روزی پدر و مادر و مادربزرگش از تنبلی او به ستوه می آیند و مادر بزرگ نقشه‌ای می‌کشد و...

روز یکم بهمن نمایش «خرس آرکانسا» نوشته اوراند هریس، ترجمه بهزاد نژادقنبر و کارگردانی مهدی مقیمی‌اسفندآبادی اکران می‌شود. این نمایش درباره دختربچه‌ای به نام تیش است که با خرسی که در سیرک هنرنمایی می‌کند آشنا می‌شود. تیش آرزو دارد پدربزرگش برای همیشه در کنار او باشد. اما واقعیت زندگی چیز دیگری است.

به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس مرکر تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری، پنجاه فیلم‌تئاتر از مجموعه فیلم‌تئاترهای طرح «نمایش‌نما» در ۵۰ روز اکران می‌شود.

این ویژه‌برنامه از روز ۱۹ دی همزمان با سالروز تاسیس مرکز تئاتر کانون آغاز شده و تا نیمه اسفند ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز