خبرگزاری کار ایران

در جلسه وزیر با گردانندگان موسیقی پاپ چه گذشت؛

وزیر قول همکاری داد/ فاصله بین هنرمندان و مسئولان فرهنگی برداشته می‌شود/ بررسی نیازها و تقاضاهای هنرمندان به جلسات بعد موکول شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۱۵۴۷

روز گذشته تعدادی از تهیه‌کنندگان و خوانندگان پاپ با وزیر ارشاد دیدار کردند. از قرار معلوم در این نشست برخی مشکلات حوزه موسیقی پای مطرح و بررسی بیشتر آنها به جلسات آینده موکول شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته، دوشنبه (بیستم دی‌ماه) محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) با تهیه‌کنندگان و خوانندگان عرصه پاپ دیدار کرد. اینکه مسئولان ارشد فرهنگی کشور با تهیه‌کنندگان، عوامل و خوانندگان پاپ دیداری مستقیم داشته باشند، اتفاقی است که پس از سال‌های انقلاب تاکنون، کمتر رخ داده است. 

محمدحسین توتونچیان، مهدی کرد، مجید عبدی، مجتبی امینی تهیه‌کنندگان و کنسرت‌گذارانی بودند که در این رویداد حضور داشتند. بابک جهانبخش، اشوان، محسن ابراهیم‌زاده، سالار عقیلی، محمد علیزاده، مهدی دارابی، رضا بهرام، علی رهبری، آرین بهاری، گرشا رضایی، مهدی احمدوند و هادی زینتی نیز خوانندگان پاپی هستند که با وزیر ارشاد دیدار کرده‌اند.

محمدحسین توتونچیان درباره جزییات این رویداد گفت: جلسه‌ای که دیروز با حضور آقای وزیر و با جمعی از تهیه‌کنندگان و خوانندگان برگزار شد، بسیار دوستانه و صمیمی بود. به نظرم این اتفاق بسیار مثبت است و باید آن را به فال نیک گرفت چراکه اخیرا و قبلا چنین دیدارهایی به صورت مستقیم میان اهالی پاپ و وزیر صورت نگرفته بود. 

وی درباره جزییات برگزاری جلسه مذکور، توضیح داد: در دیدار و تعاملی که دیروز با آقای اسماعیلی داشتیم، دغدغه‌ها و مشکلات اهالی موسیقی پاپ که طی دو سال گذشته اوضاع بدی داشته‌اند، مطرح شد و ایشان هم به حرف‌های ما گوش دادند و آن‌ها را یادداشت کردند. ایشان همچنین مدیر روابط عمومی‌شان را برای پیگیری مسائل و مشکلات به ما معرفی کردند. 

این تهیه‌کننده عرصه پاپ در ادامه اذعان داشت: آقای وزیر شخصا قول دادند تمامی همت و تلاش خود را برای کاهش مشکلات به کار گیرند. 

توتونچیان با تاکید بر اینکه نظر محمدمهدی اسماعیلی نسبت به موسیقی پاپ مثبت است، ادامه داد: خدارا شکر نه تنها نظر ایشان مثبت است، بلکه قول دادند با هم‌دلی و هم‌یاری دغدغه‌ها و مسائل موجود را کمتر کنند. 

او افزود: همیشه اینگونه بوده که هنرمندان و تهیه‌کنندگان و دیگر فعالان موسیقی پاپ و دیگر هنرها با مسئولان، فاصله طولانی و زیادی داشته‌اند و به راحتی نمی‌توانستند مشکلات خود را به گوش دیگران برسانند. اتفاق بسیار مثبتی که به واسطه دیدار روز گذشته رخ داده، این است که فاصله بین هنرمندان و وزیر دستگاه مهمی چون وزارت ارشاد برداشته شده است. 

توتونچیان در پاسخ به این سوال که چه مسائل و مواردی در جلسه روز گذشته مطرح شده، اینگونه توضیح داد: آقای وزیر ابتدا به صحبت‌های حضار و مشکلات و مسائلی که بیان شد، گوش دادند. 

او گفت: آقای اسماعیلی بررسی یا چگونگی انجام یا عدم نیازها و تقاضاهای هنرمندان را به جلسه‌های بعدی موکول کردند. اتفاق خوب دیگر این است که ما از ایشان برای تداوم برگزاری جلسات قول گرفتیم و ایشان قول دادند هر چند وقت یک بار دیدارهایی از این دست داشته باشیم. اگر این اتفاق بیفتد ما به واسطه تعامل‌هایی که صورت می‌گیرد به بررسی مسائل و مشکلاتی می‌پردازیم و برای چگونگی مرتفع شدن یا نشدن آن‌ها گفتگو خواهیم کرد. بی‌شک با استمرار در برگزاری جلسات به واسطه مشورت‌ها و پیشنهادها، به راهکارهایی جدید خواهیم رسید. 

وی افزود: جدا از مشکلاتی که سر راه تهیه‌کنندگان و برگزارکنندگان کنسرت قرار دارد و به آنها پرداختیم، یکی دیگر از مسائلی که در جلسات پیش رو برایمان جدی است پرداختن به دغدغه هنرمندان عرصه موسیقی پاپ است. صحبت‌های من و توضیح درباره آن‌ها بیش از بیست دقیقه طول کشید و با توجه به مشکلات عدیده موجود باز هم وقت کم آوردم و توضیح و صحبت درباره آن‌ها به جلسات بعدی موکول شد. 

او ادامه داد: خوبی ماجرا این است که هرچه توسط دوستان مطرح شد، به هیچ‌وجه مشکلات شخصی نبوده و آنچه به آن‌ها پرداختیم مسائل صنفی بوده است؛ یعنی به اموری پرداختیم که به همه اقشار موسیقی مربوط است نه سبک و شخصی خاص.

این تهیه‌کننده موسیقی در ادامه گفت: اینکه هیچ‌کدام از حاضران مشکلات شخصی مربوط به خودشان و کارشان را مطرح نکردند، برایم قابل توجه بود. دغدغه دوستان نه تنها فردی نبوده، بلکه حل شدن هر کدام از آن‌ها به بهبود اشکالات صنفی می‌انجامد. به نظرم چنین روحیه و رفتارهایی کاساز خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز