خبرگزاری کار ایران

بهنوش بختیاری:

به لحاظ فرهنگی سقوط کرده‌ایم/ ماجرای زدن واکسن کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۸۷۰۱

بهنشو بختیاری بازیگر سریال شبکه‌‎ نمایش خانگی «قصه‌ی هزار افسون» گفت: ما به لحاظ فرهنگی سقوط کرده‌ایم و هنر اصولاً در کشور ما آن جایگاه پیشین را ندارد.

به گزارش ایلنا، بهنوش بختیاری از بازیگران شناخته‌شده‌ سینما و تلویزیون، این روزها در سریال شبکه‌‎ نمایش خانگی «قصه‌ی هزار افسون» نوشته‌ محبوبه‌ عرب‌قنبری، کارگردانی سعید عباسی و تهیه‌کنندگی مهدی مولوی مشغول بازی است. او که در این سریال جلوی دوربین افشین گودرزی بازی می‌کند، گفت: سریال قصه‌ی هزار افسون به بچه‌ها راه و روش زندگی را یاد می‌دهد. صداقت داشتن و قضاوت نکردن را یاد می‌دهد. فرهنگ اصیل زندگی را می‌آموزاند. 

این بازی‌گر سینما و تلویزیون در ادامه با اشاره به این‌که به لحاظ فرهنگی سقوط کرده‌ایم و هنر اصولاً در کشور ما آن جایگاه پیشین را ندارد، اضافه کرد: اصولاً اغلب ایرانی‌ها، هنر را تجملی می‌بینند. دلیل افت بازی‌گری در سینما و تلویزیون، ناامنی اقتصادی است. بازی‌گران فکر می‌کنند غیر از هنر باید شغل دیگری هم داشته باشند و این از کیفیت کارشان کم می‌کند. متأسفانه تمرکزی روی شغل‌شان وجود ندارد و برخی از بازی‌گران به خاطر معاش و گذران زندگی، هم‌زمان قبول می‌کنند که در چند فیلم و سریال بازی کنند. 

بازیگر سریال‌های شب‌های برره و باغ مظفر تصریح کرد: متأسفانه بازی‌گران از طرف هیچ صنفی به خصوص خانه‌ی سینما که من گلایه دارم از ایشان، حمایت نمی‌شوند. خانه‌ی سینما هیچ کاری برای امثال من نکرده است. برای هیچ‌ یک از مشکلات‌مان نمی‌توانیم به خانه‌ی سینما پناه ببریم. 

وی با تأکید بر این که همیشه حق با کسانی بوده که حقوق هنرمند را تضییع کرده‌اند، یادآور شد: خانه‌ی سینما به هیچ عنوان از ما حمایت و پاسداری نمی‌کند. راستش من نمی‌دانم خانه‌ سینما برای چه وجود دارد؟ فقط به فکر روابط محدود خود و حمایت از حلقه‌ی یاران نزدیک خود هستند. چند نفر کارگردان و بازیگر نورچشمی دارند و بس؛ باقی هیچ. در عوض وقتی برای خیریه‌ای پول می‌خواهند از من به عنوان نفر اول دعوت می‌کنند. بنابراین از خانه‌ی سینما به شدت گلایه دارم و به نظرم اگر تعطیل شود، هیچ اتفاقی در بدنه‌ی سینما و برای بازی‌گرانی مثل من که سال‌ها زحمت کشیدیم و توقعی نداشتیم، نمی‌افتد. به طور کلی سینمای ما بزرگ‌تر ندارد. 

وی در پایان این گفتگو درباره‌ شرایط دشواری کار در زمان کرونا افزود: از ترس این‌که بگویند این‌ها خون‌شان رنگین‌تر است یا امثالهم، ما واکسیناسیون خارج از نوبت نداشتیم. مثل همه در زمان اعلامی از وزارت بهداشت واکسن زدیم، در حالیکه شرایط برای ما از بقیه‌ی مردم بدتر بود و نمی‌توانستیم مانند بقیه، فاصله‌ اجتماعی یا ماسک زدن را رعایت کنیم. اغلب ما هم بدون استثنا دو سه بار کرونا گرفتیم و از دست دادن هنرمندان بزرگ برایمان باورنکردنی بود و متأسفانه در این دوران بسیاری از هنرمندان هم کار نکردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز