خبرگزاری کار ایران

کتاب «شمال و جنوب» درهم تنیدگی احساسات فردی با دغدغه‌های اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۲۵۰۵

کتاب «شمال و جنوب» نوشته الیزابت گسکل رمانی است که در آن احساسات فردی با دغدغه‌های اجتماعی در هم تنیده شده.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «شمال و جنوب» عنوان رمانی از الیزابت گسکل است که توسط ثمین نبی‌پور ترجمه شده و نشر افق آن را در مجموعه افق کلاسیک منتشر و با قیمت ۹۵ هزار تومان روانه بازار کرده است.

الیزابت گسکل در رمان شمال و جنوب، احساسات فردی را با دغدغه‌های اجتماعی درهم می‌تند. امروز مارگارت هیل او از اصیل‌ترین قهرمانان زن ادبیات دوران ویکتوریایی است. این اثر نخستین‌بار است که به فارسی ترجمه می‌شود.

«شمال و جنوب» داستان دختر جوانی به نام مارگارت را نقل می‌کند که به همراه خانواده‌اش از زندگی سنتی و آرام جنوب انگلستان به نواحی صنعتی و پرجنب و جوش شمال نقل مکان نموده و در ابتدای امر نسبت به ارزش‌های مدرن و مادی شمال، دیدگاهی بسیار منتقدانه دارد.

این کتاب، اطلاعات جالبی درباره مذهب، طبقات اجتماعی، انقلاب صنعتی و جایگاه زنان در انگلستان قرن نوزده به خواننده ارائه می‌کند و در عین حال داستان عاشقانه بسیار لطیف و دلنشینی در تار و پود داستان گنجانده شده.

در پشت جلد کتاب آمده است:

وقتی پدرش با وجدانی بحران‌زده به کلیسا پشت می‌کند، مارگارت و خانواده به‌اجبار به میلتون صنعتی و مشمئزکننده کوچ می‌کنند و او آگاه از فقر و رنج کارگران کارخانه‌های نساجی، احسای شورانگیز عدالت اجتماعی در وجودش ریشه می‌دواند. رابطه‌ی طوفانی‌اش با جان تورنتون، صاحب یکی از کارخانه‌ها، آتش احساس را تندتر می‌کند، بی‌آنکه بداند آتش نهفته در پس آن، عشق است یا نفرت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز