خبرگزاری کار ایران

بخش نخست از جلد چهارم کتاب اسلام ایرانی تجدید چاپ شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۰۰۸

بخش نخست از جلد چهارم کتاب اسلام ایرانی شامل چشم اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی به قلم هانری کربن فیلسوف اسلام‌شناس فرانسوی است که در چهار جلد انتشار یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بخش نخست از جلد چهارم کتاب اسلام ایرانی شامل چشم اندازهای معنوی و فلسفی اسلام ایرانی به قلم هانری کربن فیلسوف اسلام‌شناس فرانسوی است.

انشاءالله رحمتی به مدت یک دهه به کار ترجمه این اثر مشغول بوده و آن از زبان فرانسوی به زبان فارسی ترجمه کرده و نشر سوفیا کل این اثر را در پنج جلد تقدیم فارس زبانان داشته است.

خوشبختانه زبان فارسی نخستین زبانی است که این مهم به آن ترجمه شده است. هنوز این مجموعه به زبان‌هایی چون انگلیسی، آلمانی و عربی ترجمه نشده است و فقط ترجمه جلد نخست آن به زبان عربی موجود است. مترجم فارسی متن کتاب را با دقت از زبان فرانسوی ترجمه کرده و برای آنکه هر چه بیشتر حق ترجمه چنین متنی ادا شود منابع نویسنده و متون کلاسیکی را که مبنای تالیف این اثر بوده‌اند بازخوانی کرده و کوشیده است به نوعی حال و هوای متن به خواننده، اصطلاحات، لحن نوشتار و لطایف سخن بزرگانی که موضوع بحث نویسنده‌اند حتی الامکان به خواننده منتقل شود. ترجمه این اثر با پی نوشت متعدد و مفصل مترجم فارسی و پیشگفتار مبسوط وی بر مجلدات مختلف این اثر همراه است و این می‌تواند خواننده را برای فهم بهتر مقاصد کتاب یاری کند.

لازم به ذکر است که رحمتی مدت سه دهه به تدریس و تحقیق در زمینه کلام، فلسفه و حکمت اسلامی اشتغال داشته است و علاوه بر این با فلسفه غرب و الهیات مسیحی نیز آشنایی دست اول دارد و متون مختلفی را در این زمینه به فارسی ترجمه و تالیف کرده است که از آن جمله می‌توان به برخی از آثار ایمانوئل کانت و مارتین هایدگر اشاره کرد. ایشان تا به حال یازده اثر از آثار اصلی کربن را به فارسی ترجمه کرده است و سال‌هاست که به طور خاص درسگفتارهای پیوسته‌ای را در زمینه کربن‌شناسی ایراد می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز