خبرگزاری کار ایران

دومین روز از جشنواره و اجرای ۱۵ نمایش

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۶۷۰۹

دومین روز از بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی میزبان اجرای ۱۵ نمایش است.

به گزارش ایلنا، چهارشنیه ۱۷ آذر، ۵ نمایش در بخش صحنه‌ای و ۱۰ اثر در بخش میدانی بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی اجرا خواهد شد.

نمایش «سعدی سلطان سیاه سووشون» نوشته مسعود شامی خاتونی و کار حمیدرضا معدن‌کن از کرج ساعت ۱۵، نمایش «رام کردن زن سرکش» به نویسندگی داود فتحعلی بیگی و کارگردانی شیوا رضایی از تهران ساعت ۱۶، نمایش «مبارک در ژاپن» نوشته و کار علی فتحعلی از تهران ساعت ۱۷، نمایش «عروسی دختر رستم بانو گشسب» به نویسندگی اردشیر صالح‌پور و کارگردانی محمدجواد کبودرآهنگی از همدان ساعت ۱۸ و نمایش «اگر شبی از شب‌های تهران مسافری» نوشته علی شمس و کار امین اکبری نسب از تهران ساعت ۱۹، از طریق سامانه‌های تیوال و تلویزیون تئاتر ایران به شکل پخش آنلاین اجرا خواهند شد و به مدت ۲۴ ساعت از زمان اعلام شده، تماشای این نمایش‌ها برای علاقه‌مندان به صورت رایگان امکان‌پذیر است.

همچنین در این روز، نمایش خیمه‌شب بازی «طبال و پهلوان» نوشته و کار صفرعلی محمدزاده از تهران ساعت ۱۵:۳۰ با مدت زمان ۳۰ دقیقه، نمایش «مضحکه در مضحکه» نوشته و کار سمیه مهری از تهران ساعت ۱۶ با مدت زمان ۴۵ دقیقه، نمایش «باران‌خواهی» نوشته و کار محمد بهاگیر از مشهد ساعت ۱۶:۳۰ با مدت زمان ۱۵ دقیقه و شبیه‌خوانی «لیلی و مجنون» به شبیه‌گردانی مهدی دریایی از اراک ساعت ۱۷:۳۰ با مدت زمان ۹۵ دقیقه در پهنه فرهنگی هنری رودکی اجرا می‌شوند.

دومین روز از جشنواره تماشاخانه سنگلج از ساعت۱۸:۳۰ تا۲۰ میزبان نقالی «رستم و اسفندیار» کار طاهره بهرامی از تهران، خیمه‌شب بازی «پیک آفتاب» کار ساسان مهرپویان از تهران، نقل موسیقیایی کار رضا بیابانی از مشهد و نقالی دختر شاه هاماوران کار فهیمه باروتچی از تهران است.

بر این اساس نمایش «باران خواهی» نوشته و کار محمد بهاگیر از مشهد با مدت زمان ۱۵ دقیقه در ایستگاه مترو تئاترشهر و نمایش خسرو مبارک و شیرین کار علی جباری از تهران با مدت زمان ۳۰ دقیقه در ایستگاه مترو جهاد اجرا خواهد شد.  

اختتامیه بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی ۲۱ آذر ساعت ۱۸ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز