خبرگزاری کار ایران

نسخ خطی و کتاب‌های نادر مراکز استانی کتابخانه ملی جمع آوری می‌شود

کد خبر : ۱۱۶۶۶۵۸

معاون اداره کل کتاب‌های خطی و نادر سازمان اسناد و کتابخانه ملی از جمع آوری منابع خطی، سنگی و نادر مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور حفاظت و ورود اطلاعات اولیه در سامانه این سازمان خبر داد.

به گزارش ایلنا، زهرا مدرسی معاون اداره کل کتاب‌های خطی و نادر در توضیح جزئیات این خبر گفت: منابع خطی، سنگی و نادر بسیاری در مراکز استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وجود دارد که نخست نیازمند آسیب شناسی و مرمت و در مرحله بعد شناسایی و ورود اطلاعات اولیه آنها در سامانه سازمان است تا ضمن حفظ این ذخایر فرهنگی، پژوهشگران علاقه‌مند حوزه نسخ خطی بتوانند از اطلاعات آنها بهره ببرند.

مدرسی افزود: از این رو مراکز استانی موظف شدند تا پس از آمارگیری و ثبت اولیه نسخ خطی و کتاب‌های نادر خود را برای انجام امور یاد شده در اختیار سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران قرار دهند.

معاون اداره کل کتاب‌های خطی و نادر کتابخانه ملی یادآور شد: منابع یاد شده در مراکز استانی شیراز، تبریز، کرمان، همدان، قزوین وسیستان و بلوچستان نگهداری می‌شوند.

لازم به توضیح است، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به اهمیت و جایگاه آن می‌تواند مجموعه‌ای غنی از منابع نسخ خطی و نادر به صورت اهدا یا امانی به منظور حفظ فرهنگ ایرانی و اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز