خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد:

با توجه به اقتضائات روز به بازآرایی جریان رسانه‌ای می‌پردازیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۸۳۱

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست با اساتید حوزه ارتباطات تاکید کرد: در بازآرایی جریان رسانه ای باید به اقتضائات و مسائل روز، به ویژه مسائلی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده ایم، توجه کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی در نشستی صمیمی با اساتید پیشکسوت عرصه روزنامه‌نگاری و ارتباطات که شامگاه شنبه در سالن جلسات حوزه وزارتی با موضوع بررسی مسائل حوزه رسانه‌ها و ارائه راه حل با تاکید بر ماموریت بازآرایی نظام رسانه‌ای برگزار شد، بیان کرد: در حوزه ارتباطات، متناسب با اقتضائات و مسائلی که در سال‌های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم، باید پیش برویم و برگزاری چنین جلساتی به منظور رسیدگی به برخی از ضعف‌ها و ارتقای وضع موجود است. بنابراین متناسب با ضروریات در حوزه رسانه باید به بازآرایی رسانه‌ای بپردازیم.

وی با اشاره به استفاده از تجربیات صورت گرفته در خصوص ساماندهی فضای مجازی حوزه رسانه در سال های گذشته گفت: تلاش های صورت گرفته در تمامی دوره‌ها با توجه به ظرفیت‌ها و ماموریت‌های خود قابل قدردانی است و ما باید از اقدامات مثبت گذشته بهره کافی را ببریم و در عین حال برای ادامه راه دارای هدف گذاری مشخص هستیم.

اسماعیلی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بر ضرورت بازآرایی جریان رسانه‌ای در کشور گفت: بر اساس تاکید معظم له در این زمینه تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم و اساتید حوزه ارتباطات نیز باید در این مسیر به ما کمک کنند.

وی افزود: ما در زمینه بازآرایی جریان رسانه‌ای کشور تاکنون جلسات متعددی با مدیران رسانه‌های مختلف داشته‌ایم و هم اکنون آماده انعقاد همکاری پژوهشی در این زمینه با دانشگاه‌ها هستیم.

رئیس شورای هنر با اشاره به ضرورت اهتمام و توجه به تصویب نظام جامع رسانه‌ای کشور گفت: در این زمینه مصمم هستیم و نظام ‌حقوق رسانه‌ای را در دولت پیگیری می‌کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان تاکید کرد: اساتید حوزه ارتباطات ما را از نقطه نظرات خود بی‌بهره نگذارند، چرا که معتقدیم این حوزه با حضور و مشورت دغدغه‌مندان، نخبگان و اساتید ارتباطات سامان و ارتقا می‌یابد.

همچنین در ابتدای این نشست فرشاد مهدی‌پور معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برگزاری این جلسه را فرصتی مغتنم برای تبادل نظر و گفت و گو درباره مهم‌ترین مسائل رسانه‌ای کشور می‌دانیم.

وی افزود: معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارای ماموریت‌‌های متعددی است که بازآرایی نظام رسانه‌ای کشور یکی از مهم‌ترین این ماموریت‌ها به شمار می‌آید، به این معنی که کدام اصلاحات ساختاری باید در این حوزه انجام شود و با این نگاه جلسات مختلفی برگزار کرده‌ایم.

مهدی‌پور گفت: اساتید و پیشکسوتان حاضر در این جلسات در دوره‌ها و دولت‌های مختلف کمک ها و مشورت های بسیاری در حوزه‌های متنوع از جمله نظام رتبه‌بندی، اصلاحات آیین‌نامه‌های داخلی و... داشته‌اند و امیدوارم در این دوره هم از مشورت‌های سازنده آنان بهره ببریم.

در این نشست پیشکسوتان و اساتید حوزه ارتباطات محمود مختاریان، محمدمهدی فرقانی، سیدوحید عقیلی، مهدی منتظر قائم، اردشیر زابلی‌زاده، حسن بشیر و مسعود کوثری نظرات، پیشنهادها و نقدهای خود در حوزه روزنامه‌نگاری و مشکلات موجود در این حوزه را بیان کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز