خبرگزاری کار ایران

یک نقاش مطرح کرد:

سرعت تکنولوژی «تمدن و فرهنگ» را منهدم می‌کند/ بشر با اتکا به تمدن روزی به صلح می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۷۵۲

فرناز اخلاقی که نمایشگاه «سفری به دنیای کهن» را در گالری آرت سنتر دارد، معتقد است بشر با اتکا به تمدن‌های گذشته، روزی به صلح می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه نقاشی‌های فرناز اخلاقی با عنوان «سفری به دنیای کهن» از روز جمعه پنجم آذرماه در «آرت سنتر» در حال برگزاری است و تا روز شانزدهم آذرماه برپاست.

فرناز اخلاقی درباره جزییات نمایشگاه و کلیت مضمون و محتوای آثارش گفت: حدود ۱۰ سال است که درباره مهرها و موتیف‌ها و اسطوره‌های جهان که ریشه در تمدن بین النهرین دارند تحقیق می‌کنم. 

وی درباره دلایل زیبایی آثار به جا مانده از تمدن بین‌النهرین نیز اینگونه گفت: یکی از علت‌های جذابیت نشانه‌ها، مهرها و موتیف‌های بین النهرین این است که گویای برابری طییعت و انسان در آن زمان و همچنین ارزش حیوانات و طبیعت را حاکی است و از آنجایی که این نقوش و موتیف‌ها در دل ایرانشهر شکل گرفته‌اند، تمدن بین النهرین را برای من به عنوان یک هنرمند ایرانی پر اهمیت‌تر می‌کند. 

اخلاقی در ادامه صحبت‌هایش گفت: سرعت تکنولوژی خطر منهدم شدن تمدن و فرهنگ را به دنبال دارد. از این رو وظیفه خود می‌دانم که از این تمدن باستانی که آغاز تمدن‌های جهان است، با نقاشی‌هایم یک نوع یادآوری داشته باشم و معتقدم اگر بشریت فراموش نکند که داری یک ریشه فرهنگی و تمدنی است؛ شاید یک روز به صلح درونی دست پیدا کند. 

اخلاقی درباره تکنیک به کار رفته در نقاشی‌هایش نیز گفت: در آثارم از موتیف‌ها و مهرهای بین النهرین الهام می‌گیرم ولی با تکنیک و ذهنیت انسان مُدرن امروز آن‌ها را به تصویر می‌کشم. 

سرعت تکنولوژی «تمدن و فرهنگ» را منهدم می‌کند/ بشر با اتکا به تمدن روزی به صلح می‌رسد

اخلاقی نقاشی را از کودکی آغاز کرده و در سال ۲۰۰۰ میلادی به کشورهای آلمان و یونان مهاجرت کرده است. وی در ادامه به تحصیلات آکادمیک در رشته نقاشی پرداخته است. اخلاقی در این سال‌ها بیش از هفتاد نمایشگاه گروهی و چند نمایشگاه انفرادی در کشورهای یونان، ایتالیا، روسیه، فرانسه و ایران برگزار کرده است. وی همچنین عضو هنرمندان سیته پاریس و عضو انجمن نقاشان ایران است. او امسال و در هفتادوپنجمین سالگرد «انجمن هنرمندان آلمان» به عضویت آن درآمده است. 

نقاشی‌های وی با انتخاب رنگ‌های کهن، در کنار فرم‌های فوتوریتسی مدرن، ترکیبی غریب، اما هماهنگ آفریده که منجر به آشتی میان گذشته و حال، تاریخ و آینده شده است. از این بابت نسل‌های بعد نیز مخاطب اخلاقی هستند. شیوه هنر وی آبستراکت سمبولیسم است. 

‎زن و زمین، تمدن و طبیعت و ده‌ها و بلکه صدها انگاره و نماد دیگر، دستمایه‌های نقاشی‌های او هستند تا از صلح و دوستی، از ریشه‌های مشترک بشری، از ارزش‌های همسان بگوید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز