خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس تاکید کرد:

ضرورت بازنگری در نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۵۵۳۶

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در این سال‌ها به جای اینکه بخشی از فیلمسازان به رشد و ارتقای جایگاه فیلمسازی روی بیاورند، به سوی ابتذال رفته‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهلمین جشنواره فیلم فجر، «محمدتقی نقدعلی» (نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی) درباره ورود جشنواره فیلم فجر به جلوگیری از ساخت فیلم‌های مبتذل بیان کرد: منابع معرفتی ایران اسلامی بسیار زیاد است و سینما ابزاری برای انتقال فرهنگ ایران اسلامی است و حالا هنر هفتم، این فرهنگ ریشه‌دار را با جلوه بهتری می‌تواند به نمایش بگذارد. 

او عنوان کرد: متاسفانه در این سال‌ها به جای اینکه بخشی از فیلمسازان در این فضا به رشد و ارتقای جایگاه فیلمسازی روی بیاورند، به سوی ابتذال رفته‌اند. 

این نماینده مجلس ادامه داد: پیرامون فرهنگ خودکفایی متون زیادی داریم که می‌توان روی آن‌ها در فیلم‌ها مانور داد. بسیاری از کارگردانان اصراری به ورود به این موضوعات ندارند و از آن سو، در سال‌های اخیر، مباحثی چون رواج طلاق در جامعه و نمایش ناهنجاری‌ها را در فیلم‌های نامطلوب زیادی دیده‌ایم. در مقابل کم‌تر این همه افتخاری که در اقتدار ایران اسلامی طی ۴۳ سال جلوه‌گری کرده است، بر پرده سینما شاهد بوده‌ایم. 

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی جشنواره فیلم فجر در انتخاب آثار، داوری‌ها، تٲمین منابع مالی اظهار کرد: مانند اقتصاد که تلاش می‌شود تا شرکت‌های زیان‌ده، تبدیل به احسن شوند، فیلم‌های زیان رسان را باید به فیلم‌های پربازده تبدیل کنیم. از دید من وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که خود یک فرد انقلابی است باید در نحوه برگزاری جشنواره فیلم فجر بازنگری داشته باشد. امیدواریم دولتمردان بررسی خوبی در این زمینه داشته باشند و چهلمین جشنواره فیلم فجر به یک جشنواره اثرگذار تبدیل شود. 

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درباره انتخاب برخی فیلم‌ها با آرای مردمی در سال‌های گذشته در سراسر کشور اظهار کرد: نظرسنجی از همه مردم ایران و ورود آن‌ها به بخش داوری جشنواره اتفاق مطلوبی است. به نظر من در این زمینه هم رعایت چارچوب‌ها و تٲکید بر نمایش آثار فرهنگ‌ساز در جشنواره مهم است. اگر چارچوب‌ها رعایت شود، می‌توانیم به انتخاب آثار فاخر امیدوار باشیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره برنامه مجلس شورای اسلامی برای کمک به زیرساخت‌های سینما و راه‌اندازی سالن سینما در شهرهای مختلف ایران عنوان کرد: این اتفاق مطلوبی است اما این اقدام نیازمند تٲمین بودجه است و در شرایط فعلی و با توجه به مشکلات موجود اقتصای، بودجه کافی برای ارتقای سینما در شهرهای مختلف وجود ندارد و مجلس شورای اسلامی اولویت خود را در قبال تٲمین معیشت، اشتغال و مسکن مردم ایران قرار داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز