خبرگزاری کار ایران

راه‌یابی «پاسیو» به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۹۶۲

فیلم سینمایی «پاسیو» اولین ساخته مریم بحرالعلومی به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم (Nartugan) استانبول راه یافت.

به گزارش ایلنا به نقل از مشاور رسانه‌ای، «پاسیو» اولین فیلم بلند مریم بحرالعلومی، در ادامه رقابت‌های جهانی خود به بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی فیلم استانبول راه یافته است و با دیگر آثار این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت.

جشنواره (IINFF) قصد دارد با کمک سینما یک وحدت فرهنگی بین مردمی که به زبان ترکی و لهجه‌های آن صحبت می‌کنند، در هر کجا که باشند ایجاد کند. به همین منظور آثار جشنواره از فیلم‌هایی هستند که توسط افرادی که به زبان ترکی فکر می‌کنند، ساخته شده است. 

فیلم‌های بخش مسابقه این جشنواره از میان بیش از ۳هزار فیلم برگزیده شده که منتخبین ۱۳ تا ۱۶ دسامبر در سینما Beyoğlu استانبول به نمایش در می‌آیند و ۲۰ دسامبر نیز مراسم اختتامیه خواهد بود. 

در فرهنگ ترک‌ها Nartugan یا Nardugan معادل شب یلدا و آغاز فصل زمستان است و به همین مناسبت اختتامیه این جشنواره در آستانه شب یلدا (۲۰ دسامبر) و همزمان با آغاز تعطیلات ترکی و کریسمس مسیحی‌ها برگزار می‌شود. 

بهناز جعفری، کریم امینی، محدثه حیرت، یاسمن ترابی، بهروز قادری، سحر غمخوار، زنده‌یاد حسین ملکی و بابک انصاری، با حضور شقایق فراهانی و پوریا پورسرخ، بازیگران «پاسیو» هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز