خبرگزاری کار ایران

بررسی خدمات و تسهیلات به دانشجویان ایرانی خارج از کشور در برنامه «مشاور» شبکه جام‌جم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۰۶۰

برنامه تلویزیونی «مشاور» در قسمت جدید خود به بررسی خدمات و تسهیلات سازمان امور دانشجویان به دانشجویان ایرانی خارج از کشور می‌پردازد.

به گزارش ایلنا، برنامه تلویزیونی «مشاور» کاری از گروه تولیدات بین الملل شبکه جهانی جام‌جم با حضور مسئولین عالی رتبه، چهره‌های شاخص و کارشناسان خبره حقوقی و قضایی در قالب پرسش و پاسخی صریح و شفاف، پیرامون مسائل حقوقی، اقامتی و اجتماعی هموطنان خارج از ایران، با تهیه‌کنندگی بهرنگ ابراهیمی و سردبیری ابوالفضل ولی‌زاده، یک‌شنبه هر هفته ساعت ۲۱:۴۵ به وقت تهران از شبکه جهانی جام‌جم به روی آنتن می‌رود. 

بهرنگ ابراهیمی، تهیه‌کننده برنامه «مشاور» درباره طرح موضوعات جدید در این برنامه گفت: برنامه در قسمت جدید خود به بررسی تسهیلاتی که امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختیار دانشجویان ایرانی مقیم خارج قرار می‌دهد، می‌پردازد. «مشاور» با پرداختن به موضوعات حقوقی، اجتماعی و اقتصادی امور ایرانیان خارج از کشور با اجرای دکتر مازیار قاسمی گودرزی از شبکه جهانی جام‌جم پخش می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه «مشاور» یک برنامه گفتگو محور است که از سال ۱۳۹۹ به روی آنتن رفته، افزود: هدف اصلی برنامه این بوده که در کنار اطلاع‌رسانی بهنگام و صحیح، به سوالات قضایی، حقوقی، اقتصادی و مسائل روان‌شناسی و اجتماعی مخاطبان برنامه که ایرانیان خارج از کشور هستند پاسخ بدهد. 

ابراهیمی ادامه داد: بخش‌های مختلف برنامه «مشاور» را به گونه‌ای طراحی کرده‌ایم که مخاطب ما بتواند با تماشای این برنامه، سوالات خود را مطرح کند و در حوزه مسایل حقوقی و قضایی انتخابی آگاهانه داشته باشد. هموطنان عزیز مقیم خارج می‌توانند پرسش‌های خود را از طریق راه‌های ارتباطی برنامه «مشاور» با ما درمیان بگذارند و پاسخ آن را در همین برنامه دریافت نمایند. 

تهیه کننده برنامه «مشاور» با اشاره به رویکرد برنامه افزود: مسائل مرتبط با اقامت، مهاجرت، ملک و املاک، شروع یک کسب و کار تازه در محل اقامت، طرح یک شکایت و دعوی، مسائل کنسولی و نیز سوالاتی در حوزه خانواده و تربیت فرزندان در محیط جدید جزو مواردی است که هموطن مقیم خارج از ایران ممکن است با آن‌ها مواجهه شود و به یک مشاور حقوقی خبره یا روان‌شناسی مسائل خانواده دسترسی نداشته باشد؛ لذا کارشناس برنامه پس از شنیدن سوال مخاطب، گزارش یا راه‌کارها و پیشنهادهایی در آن خصوص ارائه می‌کند. 

بهرنگ ابراهیمی تعامل مخاطبان شبکه جهانی جام جم را با این برنامه مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: هموطنان ساکن خارج کشور از طریق ارسال ایمیل، تلفن و صفحه برنامه در اینستاگرام سوالات خود را مطرح می‌کنند و ما در هر قسمت با دعوت از یکی از چهره‌های شاخص در حوزه مسائل قضایی، حقوقی و کنسولی به پرسش‌های ایشان پاسخ می‌دهیم. خوشبختانه تا امروز برنامه «مشاور» با استقبال خوبی مواجه گشته‌است. 

تهیه‌کننده برنامه «مشاور» در پایان گفت: برنامه در روز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ با موضوع «بررسی خدمات و تسهیلات سازمان امور دانشجویان به دانشجویان ایرانی خارج از کشور» با حضور دکتر محمدجواد سلمان‌پور، معاون بورس و اعزام دانشجویان خارج از کشور سازمان امور دانشجویان و عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز تقدیم بینندگان محترم خواهد شد. 

گفتنی‌ست برنامه «مشاور» کاری از گروه تولیدات بین‌الملل شبکه جهانی جام‌جم، روزهای یکشنبه ساعت ۱۹:۱۵ به وقت اروپای مرکزی و ساعت ۲۱:۴۵ به وقت تهران از آنتن این شبکه پخش می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز