خبرگزاری کار ایران

بیانیه کانون کارگردانان سینما در واکنش به اظهارات نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۴۰۱۶

کانون کارگردانان سینما در پی اظهارات بیژن نوباوه (نماینده مجلس) درباره صدور پروانه نمایش ۳۰ فیلم مساله‌دار در دولت قبل، بیانیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش ایلنا، به دنبال اظهارات بیژن نوباوه (نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس) در لزوم متوقف شدن نمایش بیش از ۳۰ فیلم که در دولت قبل مجوز اکران گرفته‌اند و صراحت وی در تهدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای فراخوانده شدن به مجلس در صورت نمایش این فیلم‌ها، و پس از واکنش اتحادیه تهیه‌کنندگان سینمای ایران که مراتب تاسف خود را از نظرات و جوسازی‌های این نماینده مجلس اعلام کرده، این‌بار کانون کارگردانان سینمای ایران در بیانیه‌ای از اظهارات نوباوه انتقاد و آن را غیرتخصصی و بی‌پشتوانه دانسته است.

کانون کارگرانان سینمای ایران در بیانه خود نوشته: نماینده محترم مجلس شورای اسلامی که متاسفانه عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نیز هستند، درباره ۳۰ فیلم از نظر ایشان مساله‌دار و غیرقابل نمایش عمومی، اعتراض خود را نسبت به این نوع نگاه یکسویه، ساده انگارانه و توهین آمیز به سینمای ایران ابراز می‌دارد. 

آن نماینده محترم باید بداند که عملکرد بد و غیرکارشناسی و عدم درک درست از جامعه باعث شده که قاطبه رای‌دهندگان برایشان فرقی نداشته باشد که چه کسی و با کدام نگاه و تلقی غیرتخصصی بر صندلی وکالت آن‌ها در مجلس شورای اسلامی تکیه می‌زند. 

بارها و سال‌هاست که ثابت شده این گونه نگاه‌های سلبی و ممیزی‌های فراوان در عرصه هنر و فرهنگ جز راندن مردم به سمت تولیدات خارج از مرزها نتیجه دیگری نداشته است. نماینده‌ای که رفتار و علایق و خواست اکثریت مردم و بخصوص ویژگی‌های هنر/صنعتی چون سینما را نمی‌شناسد و به خود حق می‌دهد از جانب این مردم سخن بگوید و تولیدات اهالی نجیب سینما، که حاصل دسترنج تعداد زیادی از هنرمندان این سرزمین است، را با چوب ممیزی و توقیف تهدید کند، قطعا نیاز به بازنگری رابطه خود با جامعه و شناخت‌اش از هنر و فرهنگ دارد. 

این نگاه غیرفرهنگی از یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بی‌گمان جای تردید و بازنگری درمورد نسبت ایشان با هنر و فرهنگ این سرزمین دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز