خبرگزاری کار ایران

«شاید بهتره با یکی حرف بزنی» نگاهی روان‌درمانگرایانه به موضوعات روز

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۸۱

«شاید بهتره با یکی حرف بزنی» از جمله کتاب‌ها در حوزه روان‌درمانگری است که از قضا از زبان یک روان‌درمانگر نوشته شده.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «شاید بهتره با یکی حرف بزنی» روایت‌های یک روان‌درمانگر یا همان نویسنده کتاب لوری گاتلیب است. او در این کتاب علاوه برآنکه با قلم صریح و طنز صمیمانه‌اش، بخشی از زندگی خود را پیش روی ما می‌گذارد بلکه در ادامه کتاب با زندگی افراد دیگری همراه می‌شویم که شاید بخشی از زندگی خود ما نیز باشد.

شاید بیشتر ما در طول زندگی‌مان درماندگی‌ها، آشفتگی‌ها و بیم و امیدهای فراوانی را تجربه کرده باشیم که اگر خوب نگاه کنیم، کم و بیش میان همه‌مان مشترک است.

گاتلیب در ابتدا برای تسلی خود و سپس برای شناخت خود و دسترسی به دنیای پیچیده درونی‌اش به روان درمانی روی آورد. حرفه‌ای که سال‌ها عمرش را صرف آن کرده و خود نیز دقیقا از همان برای یاری رساندن به دیگران بهره می‌گیرد. از قصه‌هایی که از بیمارانش تعریف می‌کند، پیداست که در این کار موفق هم می‌شود.

سبک این اثر که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نیویورک تایمز نیز قرار گرفته، به نوعی منحصر به فرد است. شاید فقط بتوان برخی آثار اروین یالوم را از بعضی جنبه‌ها مشابه این اثر دانست. ولی نه کاملا! این کتاب تصویری واقع بینانه از روان درمانی در اختیارمان می‌گذارد، به علاوه تصویری واقعی از زندگی ما آدم‌ها.

در بخشی از کتاب «شاید بهتره با یکی حرف بزنی» آمده:

در اتاق مشاوره‌ی همکارم ماکسین هستیم. با صندلی‌های روکش دار، چوب طرح قدیمی، پارچه‌های مرغوب و طیف‌های ملایمی از رنگ کرم. نوبت من است که در جلسه هم اندیشی امروز یک مورد را مطرح کنم و می‌خواهم درباره‌ی یکی از بیمارانم صحبت کنم که ظاهراً نمی‌توانم به او کمکی بکنم.

مشکل از اوست؟ مشکل از من است؟ امروز می‌خواهم جواب این سوال‌ها را پیدا کنم.

بِکا سی‌ساله است و یک سال پیش به دلیل مشکل در روابط اجتماعی‌اش به من مراجعه کرد. شغلش را به خوبی انجام می‌داد ولی از اینکه همکارهایش او را در جمع خود راه نمی‌دادند، ناراحت بود. چون همکارهایش هیچ وقت او را برای ناهار یا نوشیدنی دعوت نمی‌کردند.

مشکل از او بود یا از دیگران؟ بِکا برای پیدا کردن پاسخ این سوال به مشاوره آمده بود. اولین بار نیست که در جلسات هفتگی گروهمان که جمعه‌ها ساعت چهار برگزار می‌شود مسئله بِکا را مطرح می‌کنم. هرچند که ضرورتی ندارد. ولی گروه‌های هم فکری عضو ثابت زندگی خیلی از مشاورها است. وقتی به تنهایی کار می‌کنیم از انگیزه‌ای که می‌توانیم از دیگران به دست بیاوریم.

کتاب «شاید بهتره با یکی حرف بزنی» نوشته لوری گاتلیب و ترجمه الهام سلمانی فروغی در قالب ۴ فصل و ۴۹۶ صفحه توسط نشر ققنوس با قیمت ۱۱۵ هزار تومان روانه بازار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز