خبرگزاری کار ایران

کتابی ناتمام در باب «کامپیوتر و مغز»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۷۹

کتاب «کامپیوتر و مغز» هرچند ناتمام سعی دارد به مباحثی درخصوص کامپیوتر و مغز بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فناوری اطلاعات هم اکنون هر جنبه‌ای از زندگی انسان را متحول کرده‌اند، از کسب و کار و سیاست گرفته تا هنر. به توجه به افزایش تصاعدی و ذاتی فایده/ هزینه و ظرفیت هر شکلی از فناورزی اطلاعات، عصر اطلاعاتی به طور مداوم دامنه نفوذش را گسترش می‌دهد. مهم‌ترین فرایند اطلاعاتی که باید فهمیده شود شاید خود هوش انسان باشد، و این کتاب شاید نخستین بررسی جدی رابطه بین اندیشیدن و کامپیوتر، از جانب ریاضیدانی باشد که بنیادهای معماری کامپیوتر را صورت‌بندی کرد.

این کتاب به ظاهر ساده و کوچک چشم گردبادی است. نمایش جایگاهی از وضوح و آرامش در مرکز گرداب عظیمی از برهان‌های نیرومند و برنامه‌های پژوهشی رقیب.

کتاب «کامپیوتر و مغز» از دو بخش کامپیوتر و مغز تشکیل شده و در این بخش‌ها به موضوعات مرتبط با کامپیوتر و مغز از جمله روال آنالوگ، روال دیجیتال، کنترل منطقی، روال عددی ترکیبی، کدها و نقش آن‌ها در کنترل کارکرد ماشین، طبیعت تکانه عصبی، معیارهای تحرک، ساختار منطقی نظام عصبی و… می‌پردازد.

این کتاب ۱۲۰ صفحه‌ای نوشته جان فون نویمان و ترجمه رضا امیر رحیمی توسط فرهنگ نشر نو با قیمت ۴۵ هزار تومان در اختیار علاقه‌مندان است.

جان فون‌نویمان از بزرگ‌ترین نوابغ قرن بیستم است، با اکتشافات و ابداعاتی مهم و تأثیرگذار در حوزه‌های متعددی از ریاضیات و فیزیک و علوم کامپیوتر. او به‌خاطر ابداع نظریه‌ی بازی‌ها و کارش در پروژه‌ی ماشین محاسبه‌ی الکترونیک در موسسه‌ی مطالعه‌ی عالی پرینستن شهرت داشت. او همچنین در تکوین کامپیوتر به مفهوم امروزین آن نقشی اساسی داشته است، و این کتاب ناتمام آخرین اثر اوست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز