خبرگزاری کار ایران

فرویدِ راهنمای سرگشتگان به بازار نشر رسید

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۵۰۴

«فروید» از مجموعۀ راهنمای سرگشتگان با ترجمۀ شروین مقیمی زنجانی و شیما شصتی در بازار نشر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

به گزارش ایلنا، کتاب فروید از مجموعه کتب راهنمای سرگشتگان به‌تازگی راهی بازار نشر شده است.

«راهنمای سرگشتگان» مجموعه‌ای است با بیش از سی مجلد که انتشارات کونتینیوم در دو دهۀ اخیر به زبان انگلیسی منتشر کرده است. هر مجلد از این مجموعه به یکی از فیلسوفان برجسته یا یکی از مکاتب فلسفی از دوران کلاسیک تا دوران معاصر می‌پردازد. هر یک از این مجلدات دلالت یا راهنمایی است برای دانشجویان و پژوهشگرانی که در مواجهه با هر یک از این فیلسوفان یا مکاتب فلسفی دچار حیرانی یا سرگشتگی می‌شوند.

تأکید بر مسائل و کلنجارهایی که در مواجهه با این فیلسوفان پدید می‌آید، کوشش در توضیح مفاهیم و اصطلاحات کلیدی ایشان به زبان فنی و در عین حال متناسب برای خوانندگان مبتدی، و نهایتاً معرفی شروح مهم در هر مورد به این مجموعه جایگاهی ویژه بخشیده است.

نویسندۀ هر مجلد از میان برجسته‌ترین دانشوران در آن زمینه برگزیده شده است. این مجموعه مقدمه‌ای دقیق، واضح و سرراست برای آشنایی با متفکران، نویسندگان و موضوعات فلسفی است. این کتاب‌ها مضمون‌ها و ایده‌های اصلی متفکر مدّنظر را توضیح می‌دهند. تا کنون ۱۶ جلد از این مجموعه به زبان فارسی ترجمه و از سوی انتشارات علمی و فرهنگی به چاپ رسیده است.

مجلد مربوط به فروید، که شانزدهمین عنوان ترجمه شده از این مجموعه است، شرحی روشن و موشکافانه از تفکر زیگموند فروید و آثار و نظریه‌های اصلی وی است که راهنمایی عالی برای دستیابی به ایده‌های بنیادی این متفکر مهم و تأثیرگذار سده‌ی بیستم فراهم می‌آورد. در این کتاب با همه‌ی مفاهیم و مضامین کلیدی فرویدی آشنا می‌شویم و علاوه بر آن نقاط تلاقی این مفاهیم را با مسائل جاری در حوزه‌ی فلسفه و نظریه‌ی ادبی هم خواهیم یافت.

سلین سورپرونان، نویسنده‌ی کتاب، به نحوی مجاب‌کننده به برخی از مهم‌ترین مباحث و مناقشات در حوزه‌ی روانکاوی و کاربست آن‌ها در عرصه‌های غیر بالینی نیز در کتاب اشاره کرده است.

«فروید» از مجموعۀ راهنمای سرگشتگان با ترجمۀ شروین مقیمی زنجانی و شیما شصتی در۲۹۸صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به قیمت۵۹ هزار تومان توسط نشر علمی و فرهنگی در بازار نشر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز