خبرگزاری کار ایران

به مناسبت ۹ آذر، سال‌روز درگذشت بیژن الهی؛

سالار راویان شعر در موزه ملک

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۳۹۳

نمایشگاهی از گوشه‌های گنجینه اهدایی بیژن الهی در محل کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن الهی، یکی از چهره‌های فرهنگی در میان شخصیت‌های ادبی معاصر ایران به شمار می‌رود که بیش‌تر در میان صاحب‌نظران و افراد تأثیرگذار فرهنگ و ادب شناخته شده است.

بیژن الهی، شاعر زبان‌شناس، سال‌های بسیار از عمر خود را در خلوت‌گزینی و معاشرت با اندک نزدیکان و دوستان خود گذراند، اما از جریان‌های اجتماعی و فکری روزگار خود و گذشتگان به خوبی آگاه بود.

او در شاعری و خلق آثار نقاشی‌اش بسیار گزیده‌کار و در نقد و تحلیل آثار ادبی و نوشتارهایی که به دستش می‌رسید و همین‌طور در کار ترجمه، ‌بسیار نکته‌سنج و سخت‌گیر بود. وی را از پایه‌‌گذاران نحله ادبی «شعر دیگر» در ادبیات معاصر ایران می‌شناسند. 

در سال 1396 خورشیدی، مجموعه گران‌قدر کتابخانه شخصی بیژن الهی که دربردارنده حدود 7500 جلد کتاب‌های سنگی و چاپی به زبان فارسی و زبان‌هایی دیگر است توسط «داریوش کیارش» به کتابخانه و موزه ملی ملک وقف و اهدا شد تا در این مجموعه غنی فرهنگی که در میزبانی آثار کتابخانه‌ای و موزه‌ای زبانزد اهل فرهنگ و هنر است، نگه‌داری شده و در اختیار پژوهش‌گران و جویندگان در این موقوفه یادگار حاج حسین آقا ملک قرار گیرد.

سالار راویان شعر در موزه ملک

حال و در آستانه 9 آذرماه که سال‌روز درگذشت این فرهنگ‌ور پرمایه است، نمایشگاهی از گوشه‌های گنجینه اهدایی بیژن الهی به عنوان پاس‌داشت شخصیت ادبی و فرهنگی معاصر او از 29 آبان سال 1400 خورشیدی در محل کتابخانه و موزه ملی ملک برپا شده است تا ضمن به نمایش درآوردن و معرفی برخی دیدگاه‌های او از خلال حاشیه‌نویسی‌هایش بر کتاب‌هایی که خوانده است، نگاه و نظر هم‌نشینان و دوستان و دوست‌دارانش نسبت به بیژن الهی را به علاقه‌مندان عرصه فرهنگ و ادب یادآور شود.

سالار راویان شعر در موزه ملک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز