خبرگزاری کار ایران

کاربرد بازی‌های رایانه‌ای زیر ذره‌بین «چرخ»

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۹۳

پنجاه‌ و یکمین قسمت فصل هشتم «چرخ» به بررسی کاربردهای بازی‌های رایانه‌ای اختصاص دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه چهار سیما، پنجاه و یکمین قسمت فصل هشتم برنامه «چرخ» به بررسی کاربردهای بازی‌های رایانه‌ای جدی اختصاص دارد. این برنامه ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ از شبکه‌ی چهار پخش می‌شود. در بخش «تازه‌ها» پویا پاک‌نژاد، دانش آموخته‌ی علوم شناختی از تازه‌ترین خبرهای علوم شناختی خواهد گفت و مهتاب دمیرچی، کارشناس ارشد اقلیم‌شناسی از باکتری‌ها به‌عنوان پرچم‌داران مبارزه با تغییر اقلیم. 

در بخش دیگری از «چرخ»، محمدرضا مقدسیان با فریبا علیزاده، مدیر پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای درباره‌ی بازی‌های رایانه‌ای جدی در ایران گفت‌وگو می‌کند. . بازی‌های جدی یا هدفمند (Serious Games)، بخشی کلیدی از بازی‌های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، تبلیغات، درمان و سایر اهداف جدی یاری می‌کنند. توسعه‌ی این بازی‌ها علاوه بر دانش فنی بازی‌سازی، دانش علمی تخصصی در حوزه‌ی مورد نظر را نیاز دارند و بر این اساس، بیش از هر شاخه‌ی دیگری در بازی‌سازی، تحقیق و توسعه و مطالعات دانشگاهی را می‌طلبد. جشنواره و رویداد جایزه‌ی بازی‌های جدی، سالانه توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، به‌عنوان تنها متولی این صنعت و با جذب حامیان این حوزه، برگزار می‌شود. این جشنواره و جایزه اهداف مختلفی را دنبال می‌کند: تمرکز ویژه بر ساخت بازی در حوزه‌ی مواجهه با همه‌گیری بیماری‌ها، تداوم حمایت از تولید و تجاری‌سازی بازی‌های حوزه‌ی آموزش، مبتنی بر فناوری‌های برتر، سلامت و درمان، اتصال دانشگاه و صنعت و تقویت رابطه‌ی میان این دو در حوزه‌ی بازی‌های جدی، کمک به توسعه‌ی فرصت¬های کسب¬‌وکار و اشتغال‌¬زایی، شناسایی و حمایت از گروه‌های سازنده بازی‌های جدی با رویکرد توسعه‌ی این شاخه از صنعت، تحول در نظام‌های آموزشی، تبلیغاتی، درمانی و اجتماعی که امکان استفاده از بازی را دارند.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ» گفت‌وگوی حافظ آهی با دکتر بتول مشکین‌فام، رییس پژوهشکده‌ی زنان دانشگاه الزهرا (س) روی آنتن خواهد رفت. 

فصل هشتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند. 

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» محمدرضا مقدسیان است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز