خبرگزاری کار ایران

نامه گروهی از کتابداران نهاد کتابخانه عمومی کشور به رئیس‌جمهور/ منتظر اقدامات انقلابی شما هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۹۸۰

گروهی از کتابداران نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور با انتشار نامه‌ای خواهان رسیدگی به وضعیت خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کتابداران نهاد عمومی کتابخانه‌های کشور با انتشار نامه‌ای به رئیس دولت سیزدهم خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

در بخشی از این نامه آمده است:

«ما جمعی از کتابداران شاغل در نهاد کتابخانه‌های عمومی پس از پیگیری‌های مداوم و چندباره از مجاری مختلف و به ویژه از وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی متاسفانه نه تنها جوابی نگرفتیم بلکه علیرغم برشمردن تخلف‌های مشخص که در این چند سال در نهاد کتابخانه‌های عمومی روی داده است که آن هم با مصادیق کاملا مشخص در یک نامه چند ماده‌ای به استحضار وزیر محترم رسیده بود، متاسفانه هیچ بازخورد یا حتی دستوری مبنی بر پیگیری این موارد را ندیدیم.

رئیس جمهور مردمی اکنون فرزندان شما در نهاد کتابخانه‌های عمومی فریاد کمک از حضرتعالی را بر می‌آورند. حال کتابدار و کتابخانه‌های عمومی اصلا خوب نیست. بی‌توجهی به مشکلات معیشتی و اداری کمر کتابداران را شکسته و در کنار آن تخلف در حوزه‌های مالی، استخدام نیروهای سفارشی، حذف و به حاشیه راندن نیروها و کارشناسان متخصص، جوان و انقلابی، تعطیلی طرح‌های موفق و… در نهاد کتابخانه‌های عمومی پررنگ‌تر می‌شود.

هشت سال مدیریت تک صدایی در نهاد کتابخانه‌های عمومی برقرار است، این مجموعه عظیم فرهنگی با ظرفیت‌های بی‌شمارش نیاز به حرکت بی‌وقفه و تلاش و کار انقلابی دارد. مشکل معیشتی کتابداران با مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های یک طرفه و آمارهای راستی آزمایی نشده حل نمی‌شود بلکه نیازمند برنامه ریزی، تعامل و ارتباط مستمر با مسئولان طراز اول کشور، نمایندگان و… دارد. این مشکلات با هفت ساعت کار در روز و نشستن در اتاق تاریک رفع نخواهد شد بلکه نیازمند حضورمدیرانی جهادی در میدان دارد.

مشکلات و تخلفات مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی در یک نامه ده ماده‌ای به عرض وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید ولی متاسفانه حتی از تعیین گروهی برای صحت‌سنجی موارد مطرح شده، نیز دریغ شد.

آقای رییس جمهور واقعیت موجود نهاد کتابخانه‌ها آن چیزی است که کتابداران می‌دانند و در سینه نهان داشته‌اند نه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها و روایت خدمت‌های نمایشی و مدیران فعلی نهاد. ما کتابداران خواهش می‌کنیم دستور بدهید گزارشی دقیق از وضعیت مالی، اداری و فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی و عملکرد هشت‌ساله دبیرکل و معاونین وی برای شما تهیه کنند تا واقعیت و پشت پرده‌ها بر شما روشن شود. البته درخواست داریم این گزارش توسط نیروهای امین و مورد وثوق خودتان باشد نه مدیران فعلی نهاد. آقای رئیس جمهور در برنامه نگاه یک سیما، متاسفانه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی شما هیچ اشاره‌ای به کتابخانه‌های عمومی، کتابداران، دغدغه‌ها و معیشتشان و اهمیت کتابخانه‌های عمومی نکرد. کتابداران امیدوار به دولت شما برای رفع مشکلات معیشتی و دغدغه‌های خود هستند. لذا از حضرتعالی عاجزانه درخواست داریم ما کتابداران را ببینید.

به آقای وزیر هم بگویید محافظه کاری، مماشات و رودربایستی با مدیران فعلی نهاد را کنار بگذارد و هرچه سریعتر این حیات خلوت فرهنگی را پالایش کند و یک هیئت امنا و دبیرکل انقلابی و جهادی و دلسوز کتابداران را منصوب نماید. بی‌صبرانه منتظر اقدامات انقلابی شما رئیس جمهور مردمی هستیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز