خبرگزاری کار ایران

بهزاد خورشیدی:

با بخشنامه نمی‌شود پوستر متفاوت طراحی کرد/ ضرورت تغییر رویکرد به طراحی پوستر در آثار هنری

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۵۷۸

بهزاد خورشیدی گفت: فیلمسازهای حوزه انیمیشن و سینمای مستند می‌توانند رویکردی متفاوت‌ به موضوع طراحی پوستر داشته باشند.

«بهزاد خورشیدی» گرافیست و طراح در گفتگو با ایلنا، با تاکید بر این نکته که با رویکردی متفاوت و نگاه کارشناسی دقیق، می‌توان برای بهبود کیفیت طراحی پوستر و اقلام تبلیغاتی انگیزه ایجاد کرد، گفت: وقتی مدیران یک مجموعه یا بدنه سینما، رویکردشان به گرافیک متفاوت‌ باشد، در واقع راهگشایی برای کارهای تازه می‌شوند، در نتیجه هر چه کار متفاوت‌تر و با رویکرد هنرمندانه‌تری ارائه شود، در واقع جوان‌های گرافیست علاقه‌مند، به ارائه کارهای باکیفیت بهتر و جسورانه می‌شوند. فیلمسازهای حوزه انیمیشن و سینمای مستند به دلیل ماهیت و جنس نوگرایانه این آثار، می‌توانند رویکرد و نگاهی متفاوت‌ به طراحی پوستر داشته باشند.

طراح پوستر فیلم «اون شب که بارون اومد» در ادامه بیان کرد: متاسفانه برخی مواقع برای رساندن فیلم به جشنواره یا اکران عمومی اثر، شتاب زیاد است. گروه سازنده در کوتاه‌ترین زمان ممکن پوستری را ارائه می‌کنند که تنها برای رفع تکلیف طراحی شده و طبیعتا آن پوستر از کیفیت مطلوب و استاندارد برخوردار نیست. اصولا پوستر خوب از یک سفارش‌دهنده خوب به وجود می‌آید.

خورشیدی درباره تاثیری که جشنواره‌ها در تغییر نگاه فیلمسازان به این حوزه می‌توانند داشته باشد، گفت: این وضعیت به صورت دستوری و با بخش‌نامه تغییر نمی‌کند. رویکردی دقیق، علمی و کارشناسی، موجب پیشرفت این حوزه خواهد شد. به هر ترتیب عکس و پوستر عامل معرفی فیلم بوده و این، موضوعی مهم است.

این هنرمند در آستانه برگزاری پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» درباره تاثیر این جشنواره در تغییر نگاه به حوزه طراحی پوستر فیلم در سینمای ایران گفت: مرکز گسترش به دلیل امکان و شرایطی که در ساختار و محتوای سازمانی آن از پیش تعریف شده است،می‌تواند در ارتقای کیفیت کار هنرمندان جوان گام‌های موثری بردارد و در بهبود کیفیت طراحی پوستر و تغییر نگاه به آن نقش داشته باشد.

طراح پوستر فیلم «کپی برابراصل» در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در ده سال گذشته شبکه مجازی مدیا در نزدیک شدن مخاطب و گرافیست‌ها نقش موثری را ایفا کرده است. چراکه دیدن کارهای خوب سبب می‌شود طراحان آثار بهتری ارائه بدهند. این به آن معنا نیست که همه آثار طراحان جوان از کیفیت استاندارد و قابل ارائه‌ برخوردار باشد، اما نسبت به سال‌های قبل، آثار قابل تامل‌تر در حوزه طراحی پوستر دیده می‌شود.

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه به دبیری محمد حمیدی مقدم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز