خبرگزاری کار ایران

عملیات عطش، گلی زیرآوار، سیگاریا رو به سوریه نمی‌برن و پرواز تا بهشت منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۹۰

انتشارات ۲۷ بعثت درصدد چاپ و ارائه کتاب‌هایی با موضوع زندگی‌نامه شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع سلامت کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، انتشارات ۲۷ بعثت این روزها درصدد انتشار کتاب‌هایی درباره زندگی مدافعان حرم، مدافعان سلامت و البته مدافعان مرزهای کشور برای رده سنین بزرگسالان برآمده است.

کتاب «پرواز تا بهشت» اولین کتاب با موضوع زندگی‌نامه شهدای مدافعان سلامت است که توسط این انتشارات ارائه شده است. این کتاب به زندگی‌نامه شهید مدافع‌سلامت دکتر علی‌اکبر آقابابایی‌پور می‌پردازد که توسط سهیلا آقابابایی‌پور نوشته شده.

دکتر علی‌اکبر آقابابایی‌پور یکی از صدها نفر کادر درمان بود که با پیدایش کرونا پا به عرصه خدمت در این راه گذاشت. او با فداکاری‌های بی‌شمار، در بیمارستان محل خدمتش، بیمارستان قائم کرج به درمان بیماران پرداخت و سرانجام در تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۹ به علت ابتلا به بیماری کرونا در همان بیمارستان بستری شد. علی‌رغم تلاش بی‌وقفه همکارانش در تاریخ اول مردادماه ۱۳۹۹ به درجه شهادت نائل گشت.

این کتاب در قالب ۱۷۰ صفحه و با قیمت ۳۵ هزار تومان به همراه تصاویری از شهید مدافع سلامت و اسنادی در خصوص شهادت و فداکاری‌های او، منتشر و روانه بازار شده است.

عملیات عطش

مستند نبرد «گردان عمار» در «تنگه ابوقریب» در کتابی به نام «عملیات عطش» روایت شده است. این کتاب، ششمین کتاب از مجموعه کتب خاطرات شفاهی است که توسط انتشارات ۲۷بعثت روانه بازار شده. جواد کلاته‌عربی در این کتاب قلمرانی کرده که حاصل ۵۰جلسه گفتگو با رزمندگان حاضر در صحنه عملیات تنگه ابوقریب، گفتگوهایی با فرمانده وقت لشکر۲۷، کادر فرماندهی و رزمندگان گردان عمار، افرادی از گردان تخریب و واحد اطلاعات عملیات لشکر۲۷ و یکی از شاهدان ماجرا در لشکر۷ ولیعصر (عج) دزفول، سه مصاحبه با افراد دخیل در ماجرا از مرکز اسناد انقلاب اسلامی و یک فیلم ۲۶ دقیقه‌ای از خود تنگة ابوقریب است.

در پشت جلد کتاب آمده است: حال حسین‌زاده لحظه به لحظه بدتر می‌شود. خون زیادی ازش رفته و مدام چشم‌هایش سیاهی می‌رود. سه چهار دفعه پاهایش سست می‌شود و می‌خورد زمین. بدنش دارد می‌سوزد. مثل بچه‌ها به گریه افتاده. یک‌جا از بی‌رمقی، زانو می‌زند و به حالت سجده می‌افتد روی زمین. باورهژ صدایش می‌کند که از جا بلند شود. می‌گوید: «حسین! … پاشو توروخدا…پاشو…» اما حسین‌زاده که درد بازوی شکسته امانش را بریده، جانِ حرف زدن ندارد… این دفعه خیلی محکم می‌گوید: «حسین! به جان مادرم اگه بلند نشی می‌زنمت! …» حسین‌زاده به التماس و ناله می‌گوید: «یه کم دیگه بذار بشینم… نمی‌تونم راه برم… نا ندارم…» باورهژ که وقتی برای جرّوبحث ندارد، محکم با لگد می‌کوبد به پهلوی حسین‌زاده. آن از نهاد حسین‌زاده بلند می‌شود، سرش را بالا می‌گیرد و به عتاب می‌گوید: «نامرد! … برای چی می‌زنی آخه؟ …»

این اثر در ۲۵۹ صفحه به قیمت ۵۰ هزار تومان به چاپ رسیده است. بخش‌هایی از این کتاب با تصاویر و اسنادی همراه است که روایت «تنگه ابوقریب» را ملموس‌تر می‌سازد.

گلی زیرآوار

کتاب «گلی زیرآوار» روایت زندگی شهید سیدمجتبی حسینی از فرماندهان نیروی اطلاعات و عملیات «لشکر۲۷محمدرسول‌الله (ص)» است که به قلم هما مهرآبادی و مریم‌السادات زکریایی نوشته شده و انتشارات ۲۷بعثت آن را چاپ و با قیمت ۴۰ هزار تومان روانه بازار کرده است.

سیدمجتبی همانند سایر بچه‌های این واحد که اخلاق کاری خاص خودشان را داشتند، عادت به پنهان کاری داشت. حتا انگار پس از شهادتش هم بخواهد گمنام و پنهان بماند، پیکرش پشت خاکریزی در دشت شلمچه جاماند و برنگشت.

سیگاریا رو به سوریه نمی‌برن

کتاب «سیگاریا رو به سوریه نمی‌برن» دهمین کتاب از مجموعه کتب مدافعان حرم است که توسط انتشارات ۲۷ بعثت روانه بازار کتاب شده است. این کتاب به زندگی نامه شهید مدافع حرم علی اکبر شیرعلی می‌‍پردازد و به قلم مهری غلام‌پور در قالب ۱۴۴ صفحه با قیمت ۳۰ هزار تومان روانه بازار شده است.

در پشت جلد کتاب آمده است: علی اکبر دست توی جیبش می‌کند. سیگار و فندک درمی‌آورد. سیگار را گوشة لبش می‌گذارد. فرمانده می‌گوید: راستی امروز گفتن هنوز شماره حساب ندادی! چرا خب نمیدی شماره حسابت؟ فندک را روشن می‌کند و سرش را خم می‌کند. سیگار را روشن می‌کند. پوکی به آن می‌زند. سیگار را از لبش برمی‌دارد و دودش را بیرون می‌زند. موبرا پول نیومدم که شماره حساب بدم. قبلا هم گفتم که نمیدُم. مُو نیت داشتم که بیام.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز