خبرگزاری کار ایران

انتشار چند کتاب با موضوع زندگی‌نامه شهدای جنگ برای نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۲۴۸۰

انتشارات «۲۷ بعثت» در آستانه هفته بسیج در صدد انتشار چند مجلد کتاب جدید با موضوع زندگی نامه شهدای جنگ برای نوجوانان برآمد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در آستانه هفته بسیج انتشارات ۲۷ بعثت، چند عنوان کتاب با موضوع زندگی شهدای دفاع مقدس در حوزه کودک و نوجوان را روانه بازار کرد.

از جمله این کتاب‌ها می‌توان به گل پیچک ریحانه، قشنگ‌ترین نقاشی، آبی مثل دریا، پل کوچولو، بهترین رفیق باباجون، عموی مهربون، پروانه‌ها دوباره می‌رقصند، زیباترین تولد و… اشاره کرد.

گل پیچک ریحانه

کتاب «گل پیچک ریحانه» نوشته مریم عاطفی است و تصویرگری آن برعهده سمیرا سادات شفیعی بوده که به زندگی‌نامه‌ی شهید غلام‌علی پیچک اختصاص دارد. در بخشی از این کتاب آمده: رزمنده‌ها که فرمانده پیچک را می‌شناختند، نگاهی به هم کردند و زدند زیر خنده. رزمنده تازه وارد با تعجب پرسید: چرا می‌خندید؟ نکنه این آقا همون غلامعلی پیچک بود؟ یکی از فرمانده‌ها که کنار رزمنده‌ها بود، گفت: بله، درسته. این آقا فرمانده پیچک بود. با اینکه می‌تونست کنار بخاری استراحت کنه ولی خواست تو این سرما کنار شما باشه.

بهترین رفیق باباجون

از دیگر کتاب‌هایی که به زندگی شهدا می‌پردازد «بهترین رفیق باباجون» است که به زندگی‌نامه‌ی شهید احمد خرمی شاد می‌پردازد. پگاه نیک طلب نویسنده است کتاب است و سمیرا سادات شفیعی تصویرگر آن است.

در بخشی از کتاب آمده: امین با تعجب پرسید: اگه دوست شماست، پس چرا موهاش سفید نشده و جوونه؟ باباجون با لبخند گفت: دوست قدیمی منه. چند سال قبل از اینکه تو به دنیا بیای، شهید شده. بیا تا قصه‌ش رو برات بگم.

عموی مهربون

کتاب «عموی مهربون» ساختاری متفاوت‌تر دارد و در قالب شعر به زندگی‌نامه‌ی شهید مدافع‌حرم اصغر فلاح‌پیشه می‌پردازد. نگین مدیری شاعر کتاب است و تصویگری آن توسط سمیرا سادات شفیعی انجام گرفته.

مثل یک پدر

کتاب «مثل یک پدر» به زندگی ابووهب می‌پردازد. مازیار حاتمی نویسنده آن است و محدثه علیشاه تصویرگر کتاب است. در پشت جلد آمده است: فرمانده به صحبت‌های آن جوان گوش می‌داد، سرش را پایین انداخته بود و اشک از چشمانش سرازیر بود. او می‌دانست که ابووهب، چه اندازه به این بچه‌ها علاقه‌مند است و چه اندازه به رزمنده‌ها سفارش می‌کرد که: این بچه‌های سوریه باید آینده کشورشان را به دست بگیرند. ما نباید اجازه دهیم که امیدشان از ارتش و کسانی که از شهر و محله‌هایشان دفاع می‌کنند کم شود.

آغوش مادر

کتاب «آغوش مادر» به قلم سیده رقیه آذرنگ با ژانری متفاوت در قالب کتاب داستانی مصور (کمیک) برای نوجوانان نوشته شده و در مورد بمباران شهرستان‌های جنوب ایران، است که محدثه علیشاه آن را تصویرگری کرده است.

آنچه در این کتاب آمده و تصویر شده، مرگ مادر و فرزندانی است که در آغوش مادر جان دادند. اتفاقی که تا مدت‌ها بر سر زبان مردم شهر افتاده بود. اشعاری با مضمون شهادت مادر به همراه طفلان بی‌گناهش در اکثر محافل خوانده می‌شد. هیچ کس نمی‌دانست دخترک این تصویر را با شجاعت ترسیم کرد و در اوج آتش بعثی‌های از خدا بی‌خبر آغوش مادرش را برگزید و به او پناه آورد.

این کتاب با قیمت ۳۰ هزار تومان در بازار کتاب موجود است.

قشنگ‌ترین نقاشی

کتاب «قشنگ‌ترین نقاشی» نیز از دیگر کتاب‌هایی است که در این مجموعه می‌گنجد و به زندگی‌نامه‌ی شهید عباس کریمی اختصاص دارد. این کتاب توسط فاطمه بگزاده نوشته شده و سمیرا سادات شفیعی تصویرگری آنرا انجام داده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: یک بار عباس برای توپخانه دشمن نقشه‌ای کشید. با خودش گفت: این توپخانه باید مال رزمنده‌های ما باشه. در زمان کوتاهی نقشه‌اش عملی شد؛ توپخانه دشمن بدون شلیک یک گلوله شد مال ایرانی‌ها! رزمنده‌ها خوشحال شدند و به هوش و دقت عباس آفرین گفتند.

این کتاب نیز با قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار موجود است.

آبی مثل دریا

«آبی مثل دریا» دیگر نوشته فاطمه بگزاده است که به زندگی‌نامه‌ی شهید مرتضی مفاخری می‌پردازد. در بخشی از کتاب آمده است: یک بار که مرتضی بعد از مدت‌ها به خانه برگشت تا هانیه دخترش و امیرحسین دوماهه‌اش را ببیند، به او خبر دادند که کشتی‌های آمریکایی آمده‌اند توی خیج فارس. خیلی سریع خودش را رساند آنجا که برای مراقبت از دریا به دوستانش کمک کند. او می‌خواست به آمریکا که بزرگ‌ترین دشمن کشورهاست، نشان بدهد ایران قدرتمند است و مردان بزرگی دارد که به خاطر کشورشان حاضرند شهید بشوند.

تصویرگری این کتاب توسط سمیرا سادات شفیعی انجام شده و با قیمت ۲۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

پل کوچولو

از دیگر کتاب‌های مجموعه زندگی شهدا «پل کوچولو» است که به زندگی‌نامه‌ی شهید حسن زمانی می‌پردازد. در بخشی از این کتاب آمده است: حسن آقا پل کوچولوهای وصل شده به هم را روی آبگیر انداخت و یک سمت‌شان را به زمین وصل کرد. وقتی خواست آن سمت دیگر پل را به زمین وصل کند با شلیک گلوله دشمن همان‌جا شهید شد.

این کتاب نیز توسط فاطمه بگزاده نوشته شده و سمیرا سادات شفیعی تصویرگری آنرا انجام داده است و به قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار موجود است.

پروانه‌ها دوباره می‌رقصند

«پروانه‌ها دوباره می‌رقصند» نیز به زندگی‌نامه‌ی شهید حسین قجه‌ای می‌پردازد. این کتاب به قلم زهرا خسروی است و سمیه سادات شفیعی تصویرگری آنرا انجام داده است.

در بخشی از کتاب آمده است: کودکان روستایی شهر مریوان، حسین را خوب می‌شناختند. می‌دانستند که او آدم مهربانی است چون حسین حقوقش را که می‌گرفت، برای بچه‌ها کیف کفش می‌خرید تا آن‌ها بتوانند بهتر درس بخوانند. حسین مردم کشورش را خیلی دوست داشت و برای مواظبت از آن‌ها خیلی زحمت کشید.

زیباترین تولد

کتاب «زیباترین تولد» نیز به زندگی‌نامه‌ی شهید مهدی ثامنی‌راد اختصاص یافته. این کتاب نوشته زهرا خسروی است و سمیه سادات شفیعی تصویرگری آنرا انجام داده و به قیمت ۲۰ هزار تومان در بازار موجود است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز