خبرگزاری کار ایران

در برنامه «به وقت ایران» مطرح شد؛

تحول در حوزه زنان از اهداف شورای عالی انقلاب فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۴۷

برنامه «به وقت ایران» به تهیه‌کنندگی سید احسان میرمحمدعلی در آخرین روز از آبان سال جاری در حالی روی آنتن زنده رفت که موضوع فرهنگ و ساز و کارهای شورای عالی انقلاب فرهنگی را به چالش کشید.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی، برنامه «به وقت ایران» روز یکشنبه ۳۰ آبان در حالی روی آنتن شبکه آموزش سیما رفت که علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و امیرحسین بانکی‌پور فرد، عضو جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمانان این برنامه بودند. در ابتدای برنامه، مجری از اهمیت فرهنگ در کشور و انتظارات از گام دوم انقلاب اسلامی گفت. 

در ادامه امیرحسین بانکی‌پور فرد درباره عملکرد شورای عالی انقلاب فرهنگی از نظر مقام معظم رهبری بیان کرد: نگاه رهبری نشان‌دهنده این است که ایشان انتظارات بسیاری از شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد اما عملکرد شورا بیانگر فاصله زیاد از این انتظارات است. ایشان در دوره جدید تاکید بسیاری بر کلید واژه «تحول» داشتند؛ یعنی تحول در در وظایف، ساختار و ترکیب اعضا. این تاکید ما را متوجه می‌کند که رهبری می‌خواهد یک گروه «انقلابی» را تشکیل دهد. 

عضو جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان افزود: در واقع، در نظر ایشان دو مقوله فرهنگ و علم، متولی شورای عالی انقلاب فرهنگی هستند. ضمن اینکه این شورا قرار نیست کار مجلس و دولت را انجام دهد؛ بلکه وظیفه تشکیل یک قرارگاه فرهنگی را دارد. 

رئیس کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی درباره انقلاب اسلامی و فرهنگ تشریح کرد: انقلاب اسلامی ما از ابتدا فرهنگی بود و تمام کسانی که در راس این انقلاب بودند، افراد باعلمی بودند که دین را هم تبلیغ می‌کردند. رهبران ما و بسیاری از رئیس جمهوران مانند شهید باهنر در حوزه علوم انسانی –یکی از سخت‌ترین و مهم‌ترین علوم سخت دنیا- و همچنین فرهنگ سررشته و تخصص داشتند. در حکمی که مقام معظم رهبری در آبان ماه منتشر کردند، دومین چهلواره انقلاب اسلامی را آغازی دانستند که فرهنگ بیش از دانش پررنگ شود. 

وی در ادامه گفت: رهبری سال‌هاست که دغدغه‌های فرهنگی را مطرح می‌کند اما آن تابلویی که مد نظر ایشان هستند، هنوز کشیده نشده است. ایشان از اعضای جدید شورای عالی انقلاب درخواست تحول به خصوص در برخی مسائل مانند حوزه زنان کردند. کمااینکه در مجلس شورای اسلامی هم معتقد هستیم این تحولات باید رخ دهد. 

بانکی‌پور فرد در پایان با اشاره به تاثیر فرهنگ در همه جوانب کشور تصریح کرد: تعاریف فرهنگ متعدد است و مفهوم آن نیز بسط گسترده‌ای دارد. باید بگویم که حتی مقوله اقتصاد هم تحت‌تاثیر فرهنگ است و بر آن تاثیر نیز می‌گذارد. اگر کار فرهنگی در کشور درست انجام نشود مسائل دیگر نیز دچار آسیب می‌شوند. پیشرفتی که انقلاب در این چهل سال در زمینه‌های مختلف کرد، در فرهنگ نکرد. 

در ادامه برنامه، سید فرهنگ فصیحی، قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی از طریق تماس تصویری روی آنتن زنده آمد و ذکر کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی از افرادی خوب و وزین انتخاب شده و در حکم یک قرارگاه است. در این قرارگاه باید عملیات هدفمندی شکل بگیرد. 

عضو جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از عملکرد اعضای قبلی این شورا گفت: قرارگاه باید با کل اجزاء و ارکان خودش رابطه داشته باشد. در هیچ دوره‌ای جز دوره کنونی، دغدغه فرهنگی رئیس جمهور شبیه به مقام معظم رهبری نبوده است. 

وی اضافه کرد: آیا تاکنون شورای عالی انقلاب فرهنگی به مسائل جنسی جوانان اهمیت داده است؟ اصلا در زمینه‌های مختلف مانند وضعیت خانواده‌ها و هنجار در جامعه پاسخگو بوده است؟ این شورا چه زمانی و در کجا با مردم سخن گفته است؟ ما باید یک نهاد پاسخ‌گو در این شورا داشته باشیم. در واقع شورای عالی انقلاب فرهنگی اگر قرار است فرهنگ را اصلاح کند باید وارد بطن جامعه شود. 

رئیس کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: هر کدام از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی باید در هفته مامور شود تا به صورت حضوری زیر ساخت‌های یک استان را با نگاهی آسیب‌شناسانه بررسی کند. در آخر بگویم که امیدوار هستیم در جهت ائتلاف فرهنگ انقلاب اسلامی قدم برداریم. 

برنامه «به وقت ایران» یک‌شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها به تهیه‌کنندگی سیداحسان میرمحمدعلی با اجرای ناصر خیرخواه از ساعت ۲۱:۴۵ از شبکه آموزش به صورت زنده روی آنتن می‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز