خبرگزاری کار ایران

«زیر سایه آفتاب» روی پیشخوان کتابفروشی‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۰۰۲۳

رمان نوجوان «زیر سایه آفتاب» نوشته نیلوفر مالک توسط انتشارات سروش وارد بازار کتاب شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، انتشارات سروش کتاب «زیر سایه آفتاب» را در ۹۸ صفحه، با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۴۵ هزار تومان با تصویرگری ساناز زمانی برای گروه سنی ۱۲ سال به بالا وارد بازار نشر کودک و نوجوان کرده است.

نیلوفر مالک درباره انتشار کتاب «زیر سایه آفتاب» گفت: این کتاب، موضوعی اجتماعی دارد و با توجه به مقطع زمانی اواخر دهه سی نوشته شده است. شخصیت اصلی رمان پسری نُه‌ساله به نام «ذبیح» است که به خاطر حادثه‌ای در کودکی زبانش بند آمده است. او پدرش را از دست داده و با مادرش که برای مردم رختشویی و کارگری می‌کند در یک اتاق زندگی می‌کند. ذبیح در مغازه آهنگری شاگرد است و شاگرد دیگرِ مغازه که کمی بزرگتر از اوست برای او قلدری می‌کند. در همین اثنا او با مردی که در سبزه میدان مغازه کبابی دارد آشنا می‌شود و این آشنایی زندگی او را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: ذبیح ناخودآگاه چشم باز کرد. بالای سرش هیکل تنومندی را دید که گوش قادر را گرفته بود و می‌کشید. سر قادر کج شده بود به طرف بالا و آه و ناله می‌کرد. گریه ذبیح بند آمد. به ناشناس خیره شد. اول فکر کرد اوس رحیم است اما نبود. اوس رحیم چاق بود و کوتاه. اما این مرد بلند بالا بود و چهارشانه. پشتش به آفتاب بود و صورتش خوب دیده نمی‌شد. اما ذبیح او را شناخت.

نیلوفر مالک عضو انجمن نویسندگان کودک و نوجوان است و پیش از این آثاری چون «رویای بعد از ظهر»، «دخترخاله‌ها»، «جایی آن طرف پرچین»، «بوی خوش خاله گلاب»، «نامه‌ای برای عمو رحمان»، «سقای تشنه لب»، «شام غریبان»، «مثل یاوران امام حسین (ع)» و «محبت مادر» را به حوزه ادبیات عرضه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز