خبرگزاری کار ایران

شاهین امین:

افزایش اکران‌های مستمر و با هویت؛ مهم‌ترین عامل افزایش سینمای مستند

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۴۹۵

یک منتقد و روزنامه‌نگار برگزاری جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» را در تراز حرفه‌ای و جهانی می‌داند و معتقد است این جشنواره جذاب و محلی برای کشف آثار خوب است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شاهین امین درباره تخصصی بودن جشنواره سینما حقیقت گفت: «از همان اولین دوره‌ای که جشنواره سینما حقیقت برگزار شد، این جشنواره، جشنواره‌ترین جشنواره ما از لحاظ استانداردهای بین المللی است. این استانداردها را ما ابداع نکردیم بلکه مشخص است و استاندارد بودن به طور کامل در سینما حقیقت رعایت شده است. این استانداردها ارتباطی به بزرگی یا کوچکی جشنواره‌ها ندارد و کسانی که فیلم‌بین حرفه‌ای و دنبال کننده سینما هستند، این موضوع را کامل می‌دانند. نکته دیگر درباره جشنواره سینما حقیقت این است که بدون شک جذاب‌ترین جشنواره موجود در تمام این سال‌ها است. چون همواره چیزهایی برای شگفت‌زدگی به ما ارائه می‌دهد و جایی برای کشف ارائه داده است.»

این منتقد درباره جایگاه جشنواره‌ها در جهان گفت: «جشنواره‌ها در تمام جهان یکی از مهم‌ترین مکان‌ها برای کشف استعدادهای سینمایی یا تماشای فیلم‌هایی هستند که کسی از آن‌ها خبر نداشته است به همین دلیل این رویداد را بسیار مهم می‌دانم و امیدوارم همیشه دوام و بقا داشته باشد و نکته دیگر درباره جشنواره این است که با سعه صدر بیش‌تری با فیلم‌ها برخورد می‌شود که بسیار مهم است. شاید یک عده بگویند چون این رویداد مخاطبان محدودتری دارد این وضعیت وجود دارد اما هرچه که هست این موضوع به بهبود کیفیت برگزاری جشنواره کمک می‌کند و به فیلم‌های بیش‌تری امکان دیده شدن می‌دهد و امیدوارم که مسئولین و مدیران فیلم‌های جشنواره سینما حقیقت را خوب ببینند تا از اوضاع مطلع شوند. چون فیلمسازان، خودشان این مشکلات را مورد بررسی قرار داده‌اند و حالا لایه‌هایی از آن را به نمایش در می‌آورند. حتی ضعیف‌ترین فیلم مستند هم داخلش تعدادی اطلاعات وجود دارد که اطلاعات مفیدی است.»

او درباره برگزاری جشنواره به صورت آنلاین گفت: «سال گذشته جشنواره سینما حقیقت یا باید به صورت آنلاین برگزار می‌شد یا برگزار نمی‌شد و بین این دو گزینه طبیعی است که برگزاری آنلاین انتخاب شود. برای امسال هم می‌توانند فیلم‌ها را با 50 درصد ظرفیت سالن‌های سینما و با تعداد سالن بیش‌تری برگزار کنند.»

امین درباره توانایی سینما حقیقت در جذب مخاطب عام به مستند گفت: «جشنواره سینما حقیقت یک تنه نمی‌تواند باعث ایجاد علاقه تعداد زیادی از مخاطبان عام به مستند شود، در واقع این توقع و انتظار زیادی از یک جشنواره است. نکته اول این است که این جشنواره برای مخاطب عام نیست بلکه به صورت ذاتی برای مخاطب خاص است. البته ما یک جشنواره ملی فجر داریم که به صورت جشن برگزار می‌شود و اینکه یک جشنواره بتواند مخاطب عام را به سینما جذب کند از جشنواره فیلم فجر گرفته شده آن هم به دلیل ماهیتی که در ابتدای دهه شصت برعهده داشته است تا مردم را به سمت سینمای جدید ایران سوق دهد.»

این منتقد سینمایی درباره اهمیت فیلم مستند گفت: «جشنواره سینما حقیقت می‌تواند اهمیت فیلم مستند را نشان دهد و توانسته این کار را تا حدودی انجام دهد، این جشنواره می‌تواند نشان دهد که سینمای مستند چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. این جشنواره می‌تواند جامعه هدفی را برای خود مشخص کند و آن‌ها را به سمت سینمای مستند سوق دهد.»

او در ادامه برای افزایش مخاطب فیلم مستند گفت: «مهم‌ترین نکته برای بیش‌تر شدن مخاطب سینمای مستند، افزایش اکران‌های مستمر و با هویت فیلم‌های مستند در سالن‌های مشخص و در سراسر کشور است که به صورت مداوم در طول سال ادامه داشته باشد. من مطمئنم که اگر منتخب آثار جشنواره سینما حقیقت فقط در سراسر کشور به نمایش دربیاید استقبال بسیارافزایش پیدا می‌کند.»

پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدی مقدم از 18 تا 25 آذرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز