خبرگزاری کار ایران

برج آزادی میزبان آثار مهرزمان فخارمنفرد شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۸۸۵۷

نمایشگاه آثار زنده‌یاد مهرزمان فخارمنفرد در گالری آسمان برج آزادی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مراسم افتتاحیه نمایشگاه آثار زنده‌یاد مهرزمان فخارمنفرد با حضور مسئولان و هنرمندان در گالری آسمان برج آزادی پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی)، مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی)، سیدعباس عظیمی (رئیس مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی)، شاهین مسلم فرزند فخار منفرد و جمعی از هنرمندان پیشکسوت حضور داشتند. 

مهدی افضلی (مدیرعامل بنیاد رودکی) در این رویداد درباره فخار منفرد گفت: صحبت از شخصیتی است که فرهیختگی او بر کسی پوشیده نیست. وی در قلب‌های هنرمندان پیشکسوت جای داشت. فخار منفرد را می‌توانیم نماد شخصیت زن فرهیخته ایرانی معرفی کنیم که ۲ بال پرواز داشت؛ یکی پشتکار، جدیت و اهتمام که با وجود این سن همچنان مشغول کار کردن در منزل بود و با ذوق هم این کار را انجام می‌دادند. نکته دیگر درباره او بحث معرفتی است که از ابتدا به یک خودسازی رسیده بود؛ اخلاق را رعایت می‌کرد و هر جا می‌رفت به نیکی از ایشان یاد می‌شد. جمع این ۲ را می‌توان ویژگی برجسته این هنرمند دانست. 

هادی مظفری (مدیرکل هنرهای تجسمی) نیز در سخنانی کوتاه یاد و خاطره این هنرمند را گرامی داشت و افزود: ایشان تا آخرین لحظات هم دغدغه آثار خود را از جنبه هنری داشتند. 

عباس عظیمی نیز در سخنانی درباره فخار منفرد بیان کرد: فقدان این بانوی هنرمند و هنرآفرین که همواره در دنیای هنر پر تلاش بود هنوز در باور تک تک ما نیست. وی مناعت طبع عجیبی داشت و همیشه دغدغه اهالی هنر را داشت. او به هنرش عشق می‌ورزید و همیشه دغدغه‌مند حفظ و پاسداشت هنر اصیل ایرانی بود و از اینکه ذائقه‌ها در این خصوص تنزل پیدا کرده گلایه‌مند بود. 

رئیس برج آزادی تصریح کرد: باعث افتخار مجموعه ما است که متأسفانه علیرغم اینکه از وجود خود ایشان محروم هستیم، میزبانی آثار گران‌بهای این هنرمند مخصوصاً تابلوی معراج و گل و مرغ وی را که میراث آن زنده‌یاد است به عهده داریم. امیدوارم شرایطی فراهم شود که کتاب آثار وی در اولین فرصت چاپ و منتشر شود. 

شاهین مسلم فرزند زنده یاد فخار منفرد نیز در سخنانی از برگزاری این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد. 

صفا آقاجانی، عباس مشهدی‌زاده، داوود رواسانی، حسین پرستار، علی قلم‌سیاه، غلامحسین زمردی، افشین بختیار، محمد طریقتی، محمد نگینی، سید جواد زیتونی، محمدعلی جدیدالاسلام و احسان حاجی‌پور از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند. 

مهرزمان فخارمنفرد، متولد سال ۱۳۳۲ در شهرری، دارای مدرک درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در رشته گل و مرغ روز جمعه ۸ مرداد ۱۴۰۰ در اثر ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز