خبرگزاری کار ایران

جشنواره موسیقی نواحی ایران صاحب دبیرخانه دائمی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۱۰۲

تفاهم‌نامه ایجاد دبیرخانه دایمی و برگزاری سالانه جشنواره موسیقی نواحی ایران بین معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری کرمان امضا شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی (سرپرست معاونت امور هنری) و علی زینی‌وند (استاندار کرمان) صبح روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه تفاهم‌نامه ایجاد دبیرخانه دایمی و برگزاری سالانه جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان را امضا کردند. 

محمود شالویی در مراسم امضای این تفاهم‌نامه گفت: جشنواره موسیقی نواحی ایران در دوره‌های مختلف در کرمان برگزار شده است و استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری جشنواره همکاری و تلاش کرده‌اند که شرایط مناسبی را برای جشنواره و حضور و اجرای هنرمندان فراهم کنند. 

با توجه به سابقه جشنواره در کرمان، پیشنهاد شهروندان، جامعه هنری و استانداری کرمان مقرر شد دبیرخانه دایمی جشنواره در کرمان راه‌اندازی شود تا برنامه‌های جشنواره به نحو مناسب‌تر و منسجم‌تری ادامه یابد. 

انتظار این است که برای رفع نواقص تلاش شود و شرایط مناسبی برای میزبانی این رویداد و هنرمندان و همچنین رضایت هنرمندان موسیقی نواحی فراهم شود. 

سرپرست معاونت امور هنری ادامه داد: تفاهم نامه این امکان را فراهم می‌کند که از امروز دبیرخانه دایمی فعال و برنامه ریزی جشنواره انجام شود و برای ارتقای کیفی جشنواره با استفاده از نظرات تخصصی هنرمندان و کارشناسان تلاش شود. 

زینی‌وند استاندار کرمان هم در ادامه جلسه با قدردانی برای موافقت با تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره موسیقی نواحی در کرمان گفت: با تشکیل دبیرخانه دایمی، برنامه‌ریزی جشنواره با زمان‌بندی مشخص و منظم انجام می‌شود و استان کرمان سعی می‌کند با رفع نواقص، زمینه و امکان برگزاری جشنواره به نحو شایسته فراهم شود. با تشکیل دبیرخانه دایمی جشنواره، انتظارت از این رویداد هم افزایش می‌یابد و ضرورت دارد برای برگزاری یک جشنواره مناسب تلاش شود. 

زینی‌وند ادامه داد: استانداری کرمان در بودجه سالیانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخش ثابتی را برای دبیرخانه دایمی جشنواره موسیقی نواحی ایران اختصاص می‌دهد و از ظرفیت‌های مختلف و نهادهای استان برای تقویت جشنواره استفاده می‌شود. 

محمدرضا علیزاده (مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان) نیز در این جلسه گفت: دایمی شدن دبیرخانه، برنامه ریزی منسجم‌تری برای جشنواره را موجب می‌شود و سعی می‌شود کاستی‌ها برطرف شود و همه نهادهای استان در برگزاری جشنواره همکاری کنند. 

در این جلسه محمد اله‌یاری (سرپرست دفتر موسیقی)، احمد صدری (دبیر شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور و دبیر چند دوره جشنواره موسیقی نواحی) و سیدامین مؤیدی اصفهانی (مشاور برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی معاونت امور هنری) حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز