خبرگزاری کار ایران

«کتاب شب» به استقبال هفته کتاب می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۷۹۷

برنامه «کتاب شب» با خاطرات استادان کامران فانی و اسماعیل سعادت به استقبال هفته کتاب می‌رود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی رادیو تهران، به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، طی دو هفته، برنامه «کتاب شب» رادیو تهران تدارک ویژه‌ای دیده است. 

موضوع برنامه در دو هفته مورد نظر، بازخوانی زندگینامه و خاطرات دو چهره ماندگار ادبیات، دانشنامه نویسی، ویراستاری، کتابداری و تصحیح و ترجمه کتاب است. 

به گفته سردبیر برنامه، از امشب (شنبه ۲۲ تا چهارشنبه ۲۶ آبان)، خاطرات کتابدار ایران استاد کامران فانی، طی ۵ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای از این برنامه روایت می‌شود. 

از ​ شنبه ۲۹ آبان تا چهارشنبه ۳ آذر نیز زندگینامه و خاطرات شادروان اسماعیل سعادت، طی ۵ شب برای شنوندگان برنامه روایت خواهد شد. 

استاد کامران فانی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی، از پیشکسوتان کتابخوانی و کتابداری بصورت علمی در ایران است. او یکی از مترجمان برجسته و نسخه پژوهان معتبر ایران هم به شمار می‌رود. 

شادروان اسماعیل سعادت نیز عضو پیوسته و مدیر گروه دانشنامه تحقیقات ادبی فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود. 

تنظیم شنیداری زندگینامه و خاطرات این استادان، بر اساس منابع گوناگون به قلم سردبیر برنامه، محمدباقر رضایی انجام گرفته است. 

تهیه کنندگان برنامه رضا قربانی و زرین کشاورز و راوی خاطرات استاد بهروز رضوی است. 

کتاب شب در گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران تولید می‌شود و ساعت پخش آن ۲۳:۳۰ است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز