خبرگزاری کار ایران

ادامه سوءاستفاده دلالان ارز از گردشگری

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۵۰۵۱

این روزها با بوجود آمدن شکاف قیمتی میان نرخ ارز در بازار آزاد و بازار رسمی شاهد افزایش سوءاستفاده دلالان ارز از گردشگری هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چند سال پیش که دلار با افزایش قیمت چشمگیر همراه شد، بازار اجاره کارت ملی‌ها برای دریافت دلار آن هم به بهانه سفر خارجی داغ شد. این امر سبب شد تا بازار ملتهب‌تر شود. هرچند بعد از این ماجرا شاهد لغو پرداخت ارز با قیمت دولتی به سفرهای خارجی بودیم اما این روزها نیز با نوسانات بازار ارز و دلار شاهد رونق دوباره اجاره کارت ملی برای خرید ارز دولتی هستیم.

هر مسافر و هر کد ملی می‌تواند سهمیه ارزی ۲ هزار دلاری و تقریبا ۱۶۰۰ یورویی که برای سفرهای خارجی دریافت کند. این روزها با افزایش شکاف قیمتی میان نرخ ارز در بازار آزاد و بازار رسمی که تقریبا به ۴ تا ۵ هزار تومان رسیده است، بازار سوءاستفاده دلالان از حوزه گردشگری هم فراهم شده است. دلالان به وسیله نوسان‌گیری قیمت رسمی ارز بانک مرکزی و قیمت موجود در بازار آزاد و فردایی، با هر کد ملی که در اختیار دارند از ۴ و نیم تا ۷ میلیون تومان سود می‌کنند.

حرمت‌الله رفیعی (رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی) با اشاره به آنکه سوء‌استفاده از حوزه گردشگری در حوزه ارز همیشگی است، به ایلنا گفت: دفتر ما در جایی قرار دارد که صرافی در نزدیکی آن است. هر روز هم جلوی این صرافی صف‌های طولانی تشکیل می‌شود. حتا در دوران شیوع کرونا که سفر انجام نمی‌شد بازهم شاهد صف‌های طولانی جلوی صرافی بودیم.

او ادامه داد: این امر درخصوص بیشتر صرافی‌ها صدق می‌کند. اینکه به هر کارت ملی مبلغی ارز اختصاص می‌یابد چیز جدیدی نیست و در همه دوران شاهد صف‌های طولانی در جلوی صرافی‌ها بوده‌ایم و هستیم. این امر نه تنها اکنون بلکه در دوران کرونا نیز ادامه داشت. حتا زمانی که کسب و کار گردشگری تعطیل بود، بازهم صرافی‌ها شلوغ بودند. سوءاستفاده از نام سفر و گردشگری همیشه دراین خصوص وجود داشته.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز