خبرگزاری کار ایران

نمایش منتخب جشنواره استانی بعد از دو سال وقفه روی صحنه می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۶۶۳

امیررضا ملکی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که دو سال گذشته با نمایش «کمپانی مرگ» هشت جایزه جشنواره تئاتر استان البرز را به دست آورد از تمرین این نمایش برای اجرا در تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیررضا ملکی نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر که دو سال گذشته با نمایش «کمپانی مرگ» هشت جایزه از ۹ بخش جشنواره تئاتر استان البرز را به دست آورد از تمرین این نمایش برای اجرا در تهران خبر داد.

این کارگردان تئاتر گفت: درگیر نگارش متن جدیدی بودم که در دوران کرونا نوشته‌ام و قصد داشتم آن را کارگردانی کنم ولی تصمیم گرفتم کاری که دو سال پیش در جشنواره استانی داشتم را مجددا بازتولید و در تهران روی صحنه ببرم. اجرای مجدد با یک سری تغییراتی که در تعداد بازیگران و متن داده‌ایم انجام خواهد شد.

ملکی با این توضیح که دو سال پیش در میانه اجرای عمومی این نمایش بودیم که با شرایطی که کرونا ایجاد کرد، اجرایمان نیمه تمام ماند؛ گفت: گذشت دو سال باعث شده است که تغییراتی در بازیگران داشته باشیم چون شرایطش را نداشتند که در کنارمان باشند. یکی دو بازیگر را عوض کرده‌ایم. شکل صحنه‌ها و میزانسن‌ها هم تغییراتی خواهند داشت. کار با فکر بیشتر، کامل‌تر شده است. دو سال از تولید اولیه کار گذشته است و طبیعتا من هم تغییر کرده‌ام.

وی تصریح کرد: البته در بازبینی با کار جدیدی مواجه نمی‌شوید. تکه‌هایی را به کار اضافه کرده‌ایم که قصه را روان‌تر می‌کند اما کلیت کار همان است. با توجه به شرایط کرونا و حال‌وهوای امروز نگاهی دوباره به بخش‌های مختلف بازی داشته‌ام.

ملکی که خود یکی از آهنگسازان تئاتر نیز هست درباره شکل‌گیری ایده اولیه نمایش نیز افزود: ایده نمایش کمپانی مرگ از اجراهای قبلی من آمد. در یکی از این کارها یک زن و مرد بودند که یکی از آنها در شرف مرگ بود. قصه‌ای را هم از یکی از دوستان شنیده بودم که جایی وجود دارد که افراد بیمار و ناامید از ادامه زندگی به خواست خودشان مراجعه می‌کنند تا  بمیرند. برایم جالب بود که این آدم ها در چه شرایطی تصمیم به مرگ می‌گیرند. چه شرایطی باعث ناامیدی آنها شده است.

و تأکید کرد: این قصه در مرز امید و ناامیدی می‌گذرد. مرز زندگی و مرگ را تصویر کرده‌ایم. قصه آدم‌ها و دردهایشان را می‌بینیم.

امیررضا ملکی درباره بازخورد مخاطبان به این نمایش توضیح داد: در البرز ۲۰ شب اجرا رفتیم. خیلی خوب بود و بازخورد خوبی داشتیم و با استقبال تماشاگر نیز روبرو بودیم. تماشاگران خودشان کار ما را به دیگران پیشنهاد می‌دادند و برای دیدن کارمان می‌امدند. متاسفانه کرونا اجرای ما را نیمه تمام گذاشت. امیدوارم دور جدید اجرا در تهران با تغییراتی که دارد مثل اجرای قبلی بازخورد خوبی داشته باشد. ما تمام سعی‌مان را می‌کنیم که کار مورد اقبال تماشاگران قرار بگیرد.

وی درباره جوایزی که نمایش کمپانی مرگ در جشنواره تئاتر استانی به دست آورده گفت: در جشنواره استانی البرز که داوری کارها را آقایان حسین کیانی، عبدالحی شماسی و اشکان خیل‌نژاد بر عهده داشتند کار ما اثر منتخب شده و به جشنواره فجر آن سال نیز معرفی شد. کمپانی مرگ از ۹ بخش که داوری شده بود ۸ جایزه بدست آورد. جایزه‌های اول موسیقی، جایزه اول نور، جایزه اول لباس و گریم، جایزه دوم طراحی صحنه و جایزه سوم بازیگری زن، جایزه دوم کارگردانی و جایزه سوم نمایشنامه نویسی را به خانه بردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز