خبرگزاری کار ایران

آغاز نمایش مستند «بر سر خاک»/ بررسی بحران فرسایش خاک در ایران

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۵۰۶

مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خانجهانی از فردا چهارشنبه ۱۹ آبان در سامانه «هاشور» و مراکز فرهنگی نمایش داده می‌شود.

به گزارش ایلنا ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، مستند «بر سر خاک» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در قالب طرح «اکران حقیقت» از فردا چهارشنبه ۱۹ آبان در سامانه هاشور و مراکز فرهنگی هنری نمایش داده خواهد شد. «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خانجهانی موضوعی درباره محیط زیست و فرونشست خاک در مناطق مختلف ایران دارد. 

تصویربرداری مستند «بر سر خاک» که دو سال طول کشیده است، توسط امیر جغتایی در شهرهای مختلف انجام شده و تدوین آن را آرش زاهدی اصل برعهده داشته است. در ساخت این مستند علاوه بر گفتگو و برخی تصاویر تکان‌دهنده از فرسایش خاک در ایران، از گفتار متن با صدای شهرام درخشان استفاده شده است. 

عواملی که در ساخت این مستند همکاری داشته‌اند، عبارتند از صدابردار: احمدرضا طایی، صداگذار: آرش قاسمی، توازن رنگ و نور: رضا تیموری، تصویربرداری هوایی: احمد آزاد، مدیر تولید: امیر مهدی صادقی. 

محسن خانجهانی مستندهای «A. B. C. D»، «انتهای خیابان پاستور»، «آزادراه»، «کلاه شیشه‌ای» و… را کارگردانی کرده و در چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» جایزه ویژه هیات داوران به دلیل توجه ویژه به بحران زیست محیطی خاک و توجه به پژوهش را برای ساخت فیلم «بر سر خاک» دریافت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز