خبرگزاری کار ایران

در افتتاحیه پویش «ناکوک» مطرح شد؛

دعوت از مردم برای حل بهتر آسیب‌های اجتماعی کشور با ارسال فیلم/ هدف از تاسیس «ناکوک» بالا بردن امنیت و آگاهی جامعه است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۱۱۵

نشست رسانه‌ای افتتاح پویش رسانه‌ای «ناکوک» صبح روز دوشنبه هفدهم آبان ماه با حضور محمدمهدی دادمان (رییس حوزه هنری) و دیگر مسئولان در سالن زنده‌یاد طاهره صفارزاده واقع حوزه هنری برگزار شد

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیین افتتاحیه پویش رسانه‌ای «ناکوک» (انتشار فیلم و انیمیشن‌های کوتاه) صبح امروز،‌ دوشنبه هفدهم آبان ماه با حضور محمدمهدی دادمان (رییس حوزه هنری) تقی رستم‌وندی (معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی) و محمد احسان خرامید (مدیرکل رسانه‌های اجتماعی معاونت فضای مجازی سازمان صدا و سیما) در سالن زنده‌یاد طاهره صفارزاده واقع حوزه هنری برگزار شد.

پس از تلاوت ایاتی چند از کلام الله مجید، محمدمهدی دادمان (رییس حوزه هنری) ضمن خوش آمدگویی به حضار خطاب به آن‌ها گفت: هنر برای ما همانگونه که امام خمینی (ره) گفتند؛ باید نشان دهنده نقاط کور جامعه باشد و چنین هنری است که مردمی است، در واقع هنر اشاره به مقولاتی هنری دارد که در رابطه مسائل مردم است. 

اولولیت هنرمندان شهرستان‌ها پرداختن به معضلات منطقه‌شان است

دادمان با تاکید بر اینکه پویش «ناکوک» تلاش دارد توجه هنرمندان را به آسیب‌های اجتماعی باز کند، گفت: هنرمندان نواحی کشور در رابطه با ارائه راه حل‌هایی جهت حل معضلات اجتماعی، آثاری تولید کرده‌اند که این کار با دشواری‌هایی همراه بوده است. موضوعی که وجود دارد این است که اولولیت هنرمندان شهرها و استان‌ها پرداختن به مسائل و معضلات منطقه‌شان بوده که اتفاق خوبی است. 

او افزود: بدون شک، چنین آثاری برای حضور در جشنواره‌های خارجی تولید نشده‌اند، بلکه مسیر بازگشت به فطرت انسانی را دنبال می‌کنند و اگر غیر از این بود آثار ساخته شده کالاهایی بودند مانند دیگر کالاهای موجود. 

 پویش «ناکوک» برای حل بهتر آسیب‌های اجتماعی کشور از مردم دعوت می‌کند

پویش «ناکوک» در سه مرحله طراحی شده 

رییس حوزه هنری در ادامه گفت: ما در پویش «ناکوک» برای حل بهتر آسیب‌های اجتماعی کشور از تمام مردم و مخاطبان برای روایت داستان‌ها و طرح‌ها و اتفاقاتی که آن‌ها مواجه بوده‌اند دعوت به همکاری می‌کنیم و «ناکوک» پس از تاکید رهبر انقلاب در رابطه با حل مشکلات و معضلات اجتماعی تلاش خود را در این زمینه آغاز کرده است. 

دادمان با اشاره به اینکه پویش «ناکوک» در سه مرحله طراحی شده و بخشی از آن‌ها با مخاطبان به اشتراک گذاشته می‌شود، گفت: آثار اولیه مورد نظر ما در قالب پویش پخش می‌شوند و همکاران ما در استان البرز این روند را آغاز کرده‌اند تا سرآغاز فعالیت دیگر استانهای کشور باشد. این پویش 

محمدمهدی دادمان در ادامه توضیح داد: قبلا در رابطه با آسیب‌های اجتماعی بستری وجود نداشت و «ناکوک» برای پرداختن به همین موضوع طراحی شده و قرار است صندوقی هم طراحی کنیم و از دوستان در حوزه‌های مختلف حمایت نماییم با این امید که ا دستگاه‌های دیگر هم به ما بپیوندند و با ما همکاری کنند تا فعالیت‌ها ابعاد گسترده‌تری به خود گیرد. به هرحال کسی که درد را لمس کرده بهتر می‌تواند آن را روایت کند. 

رییس حوزه هنری در ادامه نسبت به اینکه هنرمندان فراوان و بزرگی طی تولیدات و همکاری با حوزه به دلیل ابتلا به کرونا درگذشته‌اند، گفت: دل زنده‌یاد علی سلیمانی برای بچه‌های مناطق مختلف و منطقه هرندی می‌تپید. باید از او بابت زحمات و تلاش‌هایش یاد کنیم و مهم‌تر از بهانه یاد او، یکی از آخرین آثارش است که در پویش وجود دارد و قابل تماشاست. او که اخرین 

در ادامه برنامه پس از پخش فیلم کوتاه «آوا» با موضوعی اجتماعی، تقی رستم‌وندی (معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی) خطاب به حاضران گفت: این سومین بار است که فیلم کوتاه «آوا» را دیدم و تحت تاثیر قرار گرفتم. 

او افزود: گفتند این اثر ۱۰۰ ثانیه است و دیدن آن‌شان می‌دهد چرا به سراغ قالب فیلم رفته‌ایم؛ چون کلا هنر در مقایسه با مقولات دیگر که اساسشان علم است، بر اساس تخیل شروع می‌شود. عنصر دوم ذوق هنرمند است و در کارهای هنری همین موضوع است که مخاطب را درگیر می‌کند و روی احساسش اثر می‌گذارد و او را به واکنش وا می‌دارد. 

رستم‌وندی گفت: زیبایی عنصر مهم هنر است و کار زیبا واجد نظم و تقارن و هندسه است و انتقال این‌ها هم به خودی خود هنر محسوب می‌شود. عنصر دیگر خلاقیت و دوری از کپی برداری است که هنرمندان باید به آن توجه داشته باشند. 

معاون وزیر کشور ادامه داد: آسیب‌های اجتماعی ابعاد منفی و چالش‌هایی در رابطه با آن‌ها را مطرح می‌کند و برای بیان موارد موجود باید از ظرفیت‌های مردم بهره ببریم و به واسطه این پتانسیل کارها را انجام دهیم. به نظرم اگر کسی می‌گوید انجام این کارها به عهدهه دولت است اشتباه می‌کند. 

رستم‌وندی در ادامه اذعان داشت: یکی دیگر از اهداف ما در رابطه با تاسیس پویش «ناکوک» بالا بردن امنیت و آگاهی مردم است، قاعدتا نشان دادن تلخی‌ها اذیت کننده است و بیان درست آن‌ها به تخیل و ذوق هنرمند نیاز دارد، تا پیام‌های مهم به مردم انتقال داده شود. رفتارسازی اجتماعی هم جز اهداف ماست. با ساخت انیمیشن و پیام‌های تبلیغی می‌توان رفتارسازی کرد و نمونه‌های بسیاری د رراین رابطه وجود دارد. 

او تاکید کرد: کارهای هنری به مردم انگیزه می‌دهند تا آن‌ها خود خواسته و به میل و اراده خود رفتارهای درست اجتماعی داشته باشند. 

رستم‌وندی در ادامه صحبت‌هایش گفت: پیشنهاد جدیدی که آن را اینجا مطرح می‌کنم پرداختن به مقوله هنردرمانی است. باید از ظرفیت‌های هنری برای درمان آسیب دیدگان اجتماعی استفاده کنیم. به طور مثال در کانون اصلاح و تربیت تئاتر و هنر جایگاهی دارد و در زندان‌ها هم چنین هنرهایی مورد توجه است و به درمان آسیب دیدگان و بزه‌کاران کمک بسیار می‌کند. آسیب‌دیدگان، از بزه‌کاران تا کودکان و حاشیه‌نشینان طبقه‌بندی می‌شوند و پیشنهادم برای آقای دادمان پرداختن به مقوله مهم هنر درمانی است. 

در ادامه برنامه از سایت «ناکوک» با پخش نماهنگی رونمایی شد و پس از آن آخرین فیلم علی سلیمانی با عنوان «پل» پخش شد. در ادامه نیز با رونمایی پرتره‌ای از این بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون از خانواده او تقدیر شد. 

در ادامه مراسم همسر علی سلیمانی دقایقی با حضار صحبت کرد. او گفت: دغدغه علی کودکان کار و بچه‌های محروم بود. ا

او افزود: همیشه می‌خواستم از طریق معاونت کاری برای بچه‌ها انجام دهم و از دوستان و مسئولان در حوزه هنری برای انجام کارها درخواست کمک دارم. 

همسر سلیمانی گفت: من و علی بچه پایین شهر هستیم و می‌دانم بچه‌ها ی نیازمند و محروم زیادی در پایین شهر زندگی می‌کنند و حال از شما می‌خواهم ما را حمایت کنید. من پس از فوت علی ۸۸ روز است به دنبالانجام این کار هستم اما نتیجه نگرفتم و امیدوارم به زودی اتفاثقات خوبی رخ دهد. 

در ادامه مراسم فیلم راهنمای پویش ناکوک به سمع و بصر حضار رسید و اهالی رسانه نیز سوالاتی را مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز