خبرگزاری کار ایران

رمان دیگری از «یوکیو میشیما» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۳۶۶۸

رمان «دریانوردی که از چشم دریا افتاد» یکی از شاخص‌ترین آثار «یوکیو میشیما»، نویسنده‌ی متفاوت ژاپنی از سوی نشر سنگ منتشر شد.

به گزارش ایلنا،‌ «دریانوردی که از چشم دریا افتاد» مثل نویسنده‌اش ترکیب عجیبی است از جنبه‌های گوناگونی نظیر عشق، شاعرانگی، مرگ و خشونت. همراه با تحلیل‌ها و توصیف‌هایزیبایی که خواننده را مسحور می‌کند.

رمان به زندگی زن جوان و پسر نوجوانش می‌پردازد که در شهری بندری صاحب مغازه‌ای هستند و از فروش اجناس گران‌قیمت روزگار می‌گذرانند. زن با دریانوردی آشنا می‌شود و عشقی بین این دو درمی‌گیرد، اما پسر نوجوان او به نام «نوبورو» مسیر داستان را هول‌آور، جذاب و متفاوت می‌کند.

«یوکیو میشیما» فقط چهل و پنج سال زندگی کرد، اما یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان قرن بیستم ژاپن محسوب می‌شود. او در عمر کوتاهش به عنوان شاعر، نویسنده، نمایشنامه‌نویس، بازیگر و کارگردان فعالیت کرد و در تمام این عرصه‌ها درخشید. در عرصه‌ی داستان‌نویسی، میشیما را بابت تحلیل‌های روان‌شناختیماهرانه، با داستایوسکی و استاندال مقایسه می‌کنند.

به جز این‌ها شیوه‌ی مرگ خاص میشیما نیز باعث شد در طول نیم قرن گذشته، بیش‌تر مورد توجه باشد. او سال ۱۹۶۷ در ۴۲ سالگی به نیروی زمینی ژاپن پیوست و سه سال بعد، همراه با چهار نفر دیگر از اعضای گروهی که خودش راه‌اندازی کرده بود، اقدام به کودتا کرد. اما این کودتا شکست خورد و میشیما به رسم ژاپنی‌ها هاراکیری کرد.

رمان «دریانوردی که از چشم دریا افتاد» را نشر سنگ با ترجمه‌ی «مریم رضایی» در ۱۶۸ صفحه به قیمت ۴۵ هزار تومان منتشر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز