خبرگزاری کار ایران

کتاب «زیبایی‌شناسی زندگی روزمره» نقد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۹۷۵

جلسه نقد و بررسی کتاب «زیبایی‌شناسی زندگی روزمره» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، جلسه نقدو بررسی کتاب «زیبایی‌شناسی زندگی روزمره» روز سه‌شنبه (یازدهم آبان) سه‌شنبه ساعت ۱۱ در قالب سلسله نشست‌های هفتگی شهر کتاب برگزار می‌شود. نادر شایگان‌فر، کاوه بهبهانی و شیما بحرینی در این نشست مجازی حضور دارند.

موضوع بررسی زیبایی‌شناسی روزمره تجربه‌های زیبایی‌شناسانه در زندگی هر روزه است، تجربه‌هایی که در شاخه‌های تثبیت‌شدۀ نظریۀ زیبایی‌شناسی، از زیبایی‌شناسی هنر و طبیعت تا زیبایی‌شناسی ریاضی، به رسمیت شناخته نمی‌شوند. در اینجا با تمام تجربیات زیبایی‌شناسانۀ غیرقابل‌انکاری سروکار داریم که وقتی دربارۀ اشیا یا اعمال روزمره تأمل می‌کنیم روی می‌دهند، اشیا و اعمالی که به‌طور سنتی آن‌ها را هنری قلمداد نمی‌کنیم. پس طبیعی خواهد بود اگر ارتباط میان شخص و این اشیا و اعمال، و نه ویژگی‌های صوری آن‌ها را سبب برانگیختن حس زیبایی بدانیم. به تازگی کتاب زیبایی‌شناسی زندگی روزمره نوشته اندرولایت و جاناتان اسمیت باترجمه شیما بحرینی و به همت نشرکرگدن منتشرشده است. در مقالات این کتاب، نویسندگان در حوزۀ نوپای زیبایی‌شناسی زندگی روزمره به تأمل فلسفی دربارۀ زیبایی نهفته در ساختمان‌ها، غذاها، ورزش‌ها، بوها، طعم‌ها، چشم‌اندازها، آب‌وهوا و… می‌پردازند. آنان علاوه بر به دست دادن چهارچوب‌هایی نظری برای تحلیل و تعمیق این تجارب زیبایی‌شناسانه، دغدغۀ نسبت آن‌ها را با نظریه‌های عام‌تر زیبایی‌شناسی نیز دارند.

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام مرکز فرهنگی شهرکتاب به نشانی ketabofarhang، کانال تلگرام bookcitycc و صفحه‌ی این مرکز در سایت آپارات پیگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز