خبرگزاری کار ایران

تهیه‌کننده برنامه جدید شبکه نسیم مطرح کرد:

«ایست‌گاه» برشی از جامعه امروز ماست/ دلایل انتخاب سیدجواد هاشمی و حسین رفیعی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۱۷۹

تهیه‌کننده برنامه «ایست‌گاه» که به تازگی پخش آن از شبکه نسیم آغاز شده است، گفت: این برنامه در کنار لحظات نمایشی، با حضور اقشار مختلف مردم به بررسی، ریشه‌یابی و اصلاح تعاملات و ناهنجاری‌های فرهنگی-اجتماعی می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریدالدین نیکجو (تهیه کننده برنامه تلویزیونی «ایست‌گاه»)‌ درباره تولید این برنامه در شبکه نسیم و همچنین پرداختن به موضع کنترل خشم و عصبانیت‌های آنی که از محورهای اصلی آن است، توضیح داد: برنامه «ایست‌گاه» در فصل اول قرار است در 30 قسمت تولید و به روی آنتن شبکه نسیم برود و در طول این 30 قسمت ما به موضع خشم‌های آنی و ریشه یابی پرخاش و عصبانیت‌های لحظه‌ای خواهیم پرداخت. تمام اتفاقات و نمایش‌های برنامه ما در یک محله به نام نسیم آباد روی می‎‌دهد که تمامی اهالی این محل یک روایت و قصه‌ ویژه‌ای دارند که بر اساس آن طراحی کاراکتر صورت گرفته است.

وی ادامه داد: موضوعاتی مانند دعوای زن و شوهر، دعوای دو همسایه و پرونده‌هایی از این دست درون مایه کلی برنامه ما را شکل می‌دهند که توسط تیم نویسندگان در هر قسمت با یک داستان جدیدی به مخاطب ارائه می‌شود. سعی ما این بوده که زبان این برنامه نه خیلی شعاری باشد و نه اینکه حالت نصیحت و موعظه به خود بگیرد، در کنار تمام حرف‌های جدی که در برنامه می‌زنیم قصد داریم لحظه‌ای درنگ و تامل در مخاطب خود ایجاد کنیم که به موضوعات مطرح شده بیاندیشد. در حیقیت این برنامه در کنار لحظات نمایشی که دارد با حضور اقشار مختلف مردم به بررسی، ریشه‌یابی و اصلاح تعاملات و ناهنجاری‌های فرهنگی اجتماعی می‌پردازد.

نیکجو با بیان اینکه شعار برنامه ما لحظه‌ای برای درنگ و تامل است، افزود: «ایست‌گاه» در واقع یک برشی از جامعه است و محله نسیم آباد استعاره‌ای از جهان امروز ماست اما به لحاظ جغرافیا ربطی به هیچ جا ندارد. ما آدم‌های جهان امروز درگیر مدرنیته بدون فرهنگ شدیم داریم گذار می‌کنیم از دوران قبلی ولی انگار این فرهنگ با یک تاخیری در حال نهادینه شدن در فرهنگ ما است.

وی تصریح کرد: داستان‌های ما کاملا واقعی از کف جامعه و دل اجتماع بیرون می‎آید، یعنی دو نفر آدم باهم دعوا کردند، یک دعوای خیلی ساده که برای هر کدام از ما امکان دارد اتفاق افتد. این عزیزان در هر قسمت مهمان برنامه ما می‌شوند و با میزبانی مجریان برنامه به گفتگو می‌پردازند.

تهیه‌کننده برنامه «ایست‌گاه» با اشاره به اینکه نزدیک به چندین ماه زمان برای پیدا کردن سوژه‌های این برنامه صرف شده است، عنوان کرد: خیلی کار سختی در این ارتباط داشتیم چون خیلی از سوژه‌های ما چون با برنامه آشنایی ندارند بعضا از حضور در برنامه پشیمان می‌شوند اما بسیاری از مهمانان ما وقتی از محتوای برامه آگاه شدند با استقبال به طرح ماجرای خود پرداختند. بیشتر این افراد که دعواهای سبک و کوچکی دارند در همان نیروی انتظامی سعی می‌شد که ماجرا به صلح بیانجامد به همین دلیل ما هم با نیروی انتظامی و هم با قوه قضاییه نشست‌هایی را برگزار کردیم تا در این حوزه به ما کمک کنند.

وی همچنین درباره انتخاب سیدجواد هاشمی، حسین رفیعی و مریم سعادت برای اجرا و بازی در این برنامه اظهار کرد: آقای هاشمی به نوعی سمبل مجری‌های با اخلاق و صبور است و سابقه ذهنی از او بیشتر به این شکل جا افتاده است. البته او در این برنامه و  در محله نسیم آباد در خلال ماجراها و داستان‌ها، خودش نیز درگیر خشم و عصبانیت با اهالی محل می‌شود. دوستان دیگر مانند آقای رفیعی، خانم سعادت و خسرو احمدی به دلیل اینکه سابقه تئاتر و حضور در کارهای نمایشی طنز داشتند در این برنامه از آنها بهره بردیم.

فریدالدین نیکجو در پایان اضافه کرد: امیدوارم این سبک و سیاق جدید که در برنامه «ایست‌گاه» وجود دارد و جوان‌های پرانرژری و با استعدادی که با آنها کار می‌کنیم، بتواند تحولی در برنامه سازی تلفیقی در تلویزیون ایجاد کند و باب میل مخاطبان قرار گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز