خبرگزاری کار ایران

تلفیقِ موسیقی ایرانی و موسیقی ژاپنی+صوت

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۹۰۱۶

«ایکیگای» با آهنگسازی بهنام خدارحمی با مجوز وزارت ارشاد روانه بازار موسیقی کشور شد.

به گزارش ایلنا،‌ بهنام خدارحمی (نوازنده و آهنگساز) جدیدترین اثر خود را با عنوان «ایکیگای» برگرفته از فرهنگ مشرق زمین در قالبِ یک قطعه موسیقی بی‌کلام تولید و منتشر کرد. 

«ایکیگای» تلفیقِ موسیقی آوازی کلاسیک ایرانی و اشاره‌ای گذرا به موسیقی ژاپنی در حال و هوایی آرامش بخش ساخته و اجرا شده و در واقع بهنام خدارحمی همچون دیگر کارهایش این بار با حساسیت بیشتری این دلنوازی را ساخته و اجرا کرده است. 

دلنوازی که بطور معمول پارسی زبانان را به هم متصل می‌کرد این بار دو فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و ژاپنی را به هم پیوند می‌دهد. 

برگردان فارسی «ایکیگای» دلیلی برای بودن است. براساس فرهنگ و فلسفه ژاپنی هر فردی در زندگی‌اش با هر سطح و طرز فکر و مرام نامه‌ای که دارد به یک ایکیگای نیاز دارد و در زندگی‌اش یک ایکیگای دارد. 

 

 

در فرهنگ اوکیناوا هم یک ایکیگای وجود دارد اما این بار این واژه مشرق زمین به خود معنی دیگر می‌گیرد و آن معنی این است "دلیلی برای برخاستن در صبح«»

برای پویایی و همراهی این دو فرهنگ اصیل و با محتوا این کار می‌تواند آغاز یک تحول و همراهی مستمر میان کشور‌هایی با هنر و تمدن غنی مخصوصا در عرصه تحسین برانگیز موسیقی باشد. 

این اثر هم اکنون در سامانه بیب تونز قابل دانلود و دسترسی برای تمامی مخاطبان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز