خبرگزاری کار ایران

کلام آخر در کتاب «امپراتوری ساسانی»

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۸۰۱۶

کتاب «امپراتوری ساسانی» مبانی تاریخ ساسانیان است که شامل تمدن، جامعه، زبان، دین، اقتصاد، سازمان اداری و ادبیات ساسانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «امپراتوری ساسانی» نوشته تورج دریایی و ترجمه خشایار بهاری توسط نشر فرزان روز به چاپ سوم خود رسید و این روزها با قیمت ۱۰۰ هزار تومان در اختیار مخاطبان است.

تورج دریایی استاد کرسی هاوارد سی. باسکرویل در تاریخ ایران و جهان ایرانی و مدیر مرکز دکتر ساموئل‌ام. جردن برای مطالعات و فرهنگ ایرانی در دانشگاه کالیفرنیا در اروین است. او در زمینه تاریخ باستان و اوایل قرون وسطی ایران به پژوهش پرداخته و همچنین سردبیر نشریه بین‌المللی مطالعات ایران باستان است.

ریچاد نلسون فرای (استاد بازنشسته مطالعات ایران، دانشگاه هاروارد) دراین خصوص نوشته است: کتاب تورج دریایی درباره ایران دوره ساسانی، به مراتب بیش از نوشتجات پیشین در این زمینه، به جزییات پرداخته و دربردارنده انبوهی از داده‌ها و منابع است. این اثر، یک شاهکار پژوهشی و کلام آخر درباره تمامی جنبه‌های تاریخ ایران ساسانی شمرده می‌شود. از تاریخ سیاسی گرفته تا مذهب، جامعه و بازرگانی.

در پیش درآمد این کتاب آمده است:

با نگارش این کتاب، مبانی تاریخ ساسانیان را فراهم آورده‌ام که شامل تمدن، جامعه، زبان، دین، اقتصاد، سازمان اداری و ادبیات ساسانی می‌شود. بسیاری از برداشت‌های ما از تاریخ ساسانیا، از زمان انتشار کتاب کریستن سن تاکنون دچار تغییر شده و زمان آن فرا رسیده است که گام نخست در باز-تدوین تاریخ ساسانیان برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز