خبرگزاری کار ایران

ارتباط خروج آمریکا و افزایش تروریسم در افغانستان بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۷۴۲۷

برنامه «شبه قاره» شبکه پرس تی‌وی رابطه میان افزایش تروریسم و خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی شبکه پرس تی وی، برنامه این هفته «شبه قاره» با توجه به وقوع حملات تروریستی متعدد در افغانستان و به خصوص علیه شیعیان، به بررسی نقش خروج نیروهای آمریکایی در بازگشت تروریسم به این کشور می‌پردازد. 

کارل وریکن، کارشناس مسائل افغانستان از فرانسه و ریاض کریم، تحلیلگر سیاسی از لندن به عنوان میهمانان این هفته «شبه قاره» درباره دلایل تشدید تروریسم در افغانستان سخن می‌گویند و به بررسی نقش خروج نیروهای آمریکایی در این واقعه و ارتباط تجدید حیات دوباره داعش و تضعیف دولت تازه تاسیس طالبان می‌پردازند. 

مهدی باباگل زاده، مجری برنامه از وریکن می‌پرسد که چه کسانی از ظهور دوباره تروریسم در افغانستان نفع می‌برند و آیا ظهور دوباره می‌تواند نقشه‌ای باشد برای تضعیف طالبان؟ و نقش کشورهای منطقه در صلح و ثبات افغانستان چیست؟ 

ریاض کریم نیز درباره ارتباط افزایش حملات تروریستی در افغانستان با خروج آمریکا سخن می‌گوید و به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا ائتلاف به رهبری ایالات متحده تهدید داعش را در سال‌های حضورش در افغانستان نادیده گرفته بود؟ 

برنامه «شبه قاره» روز یکشنبه ساعت ۰۷:۰۰، دوشنبه ساعت ۱۴:۰۰ و سه شنبه ساعت ۱۲:۰۰و ساعت ۲۳:۰۰ پیش روی مخاطبان پرس تی وی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز