خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

مازندران به دنبال توسعه گردشگری دریایی است اما کشتی تفریحی ندارد/ حضور مسافران در تعطیلات و آخر هفته‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۵۴۱

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران از حضور گسترده مسافران در این استان با هر تعطیلات مناسبتی و البته آخر هفته‌ها خبر داد و گفت: مازندران به دنبال توسعه گردشگری دریایی است اما کشتی تفریحی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازهم آخر هفته‌ای دیگر و بازهم تعطیلاتی که به واسطه آن شاهد حضور گسترده مسافران در جاده‌های کشور خواهیم بود. قطعا پرمسافرترین استان‌های کشور در هر تعطیلاتی که با آن روبه رو می‌شویم، استان‌های شمالی بخصوص گیلان و مازندران هستند.

سیف الله فرزانه (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران) با اشاره به آغاز سفرهایی که به واسطه تعطیلات پیش رو رقم خواهد خورد، گفت: این روزها بازهم شاهد افزایش شیوع کرونا دراستان هستیم. قطعا نقش حضور مسافران در استان مازندران در افزایش میزان ابتلا به کرونا در استان و قرمز شدن شهرهای استان بی‌تاثیر نیست. جاده‌ها مملو از مسافر است و با هر تعطیلاتی، مراکز اقامتی مملو از مسافر می‌شوند.

به گفته او، با توجه به آنکه یکشنبه هفته آینده تعطیل است از روز چهارشنبه با افزایش میزان سفرها به سمت استان مازندران روبه رو شده‌ایم. در تعطیلات گذشته نیز با حجم زیادی از مسافران در استان همراه بودیم. البته حضور این تعداد مسافر به نفع مراکز اقامتی و واحدهای گردشگری است و در بیشتر مواقع در تعطیلات و آخر هفته‌ها واحدهای اقامتی استان مازندران مملو از مسافر هستند و تقریبا با ظرفیت تکمیل فعالیت می‌کنند. امیدواریم این بار نیز بدون وقوع هیچ حادثه‌ای برای پرسنل واحدهای گردشگری، بتوانیم میزبان مسافران باشیم تا بهره‌برداران واحدهای اقامتی نیز راضی باشند.

با وجود آنکه عموما در تعطیلات و مناسبت‌های مختلف شاهد حضور مسافران در استان مازندران و البته پر شدن اتاق‌های واحدهای اقامتی استان هستیم اما بازهم مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران معتقداست: بیشترین خسارت دوران کرونا متوجه واحدهای گردشگری بوده است. نباید فراموش کرد که طی چند سال اخیر از سیل گرفته تا کرونا همه این عوامل سبب کاهش تعداد مسافران مازندران شده است. ضمن آنکه در بیشتر مواقع با اجرای محدودیت‌های سفر و بسته بودن جاده‌ها روبه رو بودیم.

مازندران به دنبال توسعه گردشگری دریایی است اما کشتی تفریحی ندارد/ حضور مسافران در تعطیلات و آخر هفته‌ها

فرزانه در ادامه به رویداد ساری ۲۰۲۲ اشاره کرد و گفت: مازندران و به ویژه ساری در حال آماده شدن برای میزبانی از گردشگران کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اکو است. جلسات مختلفی برای این هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد با بخش‌های مختلف اعم از استانداری و فرمانداری گرفته تا گروه‌های آیینی و اجرای موسیقی و حتا فعالان حوزه غذا برگزار کردیم. در این رویداد قصد داریم تمام ظرفیت‌های استان مازندران را به اعضای اکو معرفی کنیم. معرفی ساری به عنوان شهر برگزارکننده رویداد ۲۰۲۲ اکو نشان از اهمیت اقتصادی، فرهنگی، اقتصادی و گردشگری این شهر و استان مازندران دارد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، این اداره کل یک مجموعه فرابخشی است و برای توسعه و رونق هر یک از بخش‌های گردشگری اعم از دریایی، طبیعتگردی و… نیازمند ایجاد تعامل با سایر نهادها و ارگان‌های مرتبط است. برای مثال برای رونق گردشگری دریایی نیاز است تا سازمان بنادر و کشتیرانی، منابع طبیعی و آب منطقه‌ای و… همکاری داشته باشند. حتا برای ایجاد راه‌های دسترسی به بخش‌های گردشگری باید راه و شهرسازی ورود کند. در این میان تعامل بین دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه باید برقرار شود.

او عنوان کرد: توسعه و رونق گردشگری نیازمند آماده‌سازی زیرساخت‌هاست. برای مثال، در استان مازندران از توسعه گردشگری دریایی سخن می‌گوییم. هرچند این استان بنادر زیبایی دارد اما کشتی تفریحی نداریم. برای تحقق این امر سازمان بنادر و کشتیرانی باید ورود کند. ما یک دستگاه فرابخشی هستیم. اگر قرار باشد شاهد رونق بخش‌های مختلف گردشگری در استان باشیم باید هماهنگی‌ها بیش از گذشته شود.

گفتگو: معصومه دیودار

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز