خبرگزاری کار ایران

کتاب کار کودک و میراث چاپ و منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۴۱۰

کتاب «کار کودک و میراث، طرح‌های قابل اجرا برای مربیان» توسط مرکز معرفی فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «کار کودک و میراث، طرح‌های قابل اجرا برای مربیان» در ۱۲فصل با موضوعات مرتبط با کودک و میراث‌فرهنگی توسط کلثوم بزی تألیف شده است.

اساس نگارش کتاب کار کودکان پژوهش در زمینه چه و چگونگی آموزش فرهنگ دیرین به کودکان است و بر این اساس معاونت پژوهشی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان پژوهش و نگارش پیرامون فرهنگ و هنر آداب به یادگار مانده از گذشته و چگونگی شناساندن آن به کودکان را به عنوان آیندگان و میراث‌بانان بعد از ما بر خود فرض دانسته و در برنامه کاری خود قرار داده است.

در این کتاب نمونه طرح‌هایی برای مربیان علاقمند به کار در حوزه میراث‌فرهنگی و کودکان آمده است که برخی از این طرح‌ها در موزه منطقه‌ای جنوب‌شرق زاهدان توسط مولف و همکاران مجموعه معاونت پژوهشی اداره کل و با همکاری داوطلبان سازمان‌های مردم‌نهاد خانه هنر دانش یاری (هدی) و موسسه توسعه پایدار به صورت آزمایشی اجرا شده است. اغلب طرح‌ها فضای بومی و منطقه‌ای استان سیستان و بلوچستان را معرفی می‌کنند و بدیهی است مربیان و همکاران علاقمند در استان‌های دیگر نیز می‌توانند با استفاده از عناصر منطقه‌ای خود از طرح‌های کتاب بهره برده و با دانش و خلاقیت خویش طرح‌های تازه‌ای را به این مجموعه بیفزایند.

هویت به چه کارمان می‌آید، طرح‌های اجرا شده در زاهدان، طرح موزه پست و نامه به مشاهیر، طرح‌های پیشنهادی به مربیان برای اجرا، طرح اتوبوس میراث‌فرهنگی، طرح مرمت ظروف، طرح غذاها و نان‌های سنتی استان، طرح اساطیر بومی و ملی، طرح درخت‌های مقدس، طرح شب‌نشینی در موزه، چگونه موزه خودمان را بسازیم، طرح میراث‌فرهنگی چیست سرفصل‌های کتاب کار کود و میراث را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز