خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم کوتاه «دکولاژ»:

کیفیت‌سنجی جشنواره با آثار پذیرفته شده است

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۶۳۳۰

کارگردان فیلم کوتاه «دکولاژ» که در بخش داستانی سی و هشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد، گفت: کیفیت جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و هر رویداد مشابهی به کیفیت فیلم‌هایی که در آن سال برای جشنواره فرستاده می‌شود، بستگی دارد.

به گزارش ایلنا، عرفانه صادق زاده (کارگردان فیلم کوتاه «دکولاژ») با اشاره به موضوع این فیلم بیان کرد: «دکولاژ» قصه‌ای را روایت می‌کند که در زندگی خیلی از ما وجود دارد و من به عنوان کارگردان با آن درگیر بودم. موضوع اصلی فیلم درباره‌ی «مهاجرت» است و درواقع پیش‌آمدهایی را دربر می‌گیرد که یک تصمیم مهم را برای مناسبات به دنبال خواهد داشت. 

وی ادامه داد: مهاجرت تصمیمی است که زندگی شخص مهاجر و اطرافیانش را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. ایده اصلی داستان از جایی شروع شد که من در وضعیتی مشابه فیلم، با یکی از دوستان صمیمی و نزدیکم قرار گرفتم و درواقع بیشتر ماهیت و معنای رفتن، نبودن و مهاجرت برایم پررنگ بود و تصمیم گرفتم این اتفاق را به یک فیلم کوتاه تبدیل کنم. 

صادق زاده درباره روند به سرانجام رسیدن تولید اثرش گفت: پروسه قبل از تولید تا نهایی شدن فیلم حدود هشت ماه طول کشید، یعنی از زمانی که شروع به پرداختن به فیلمنامه کردم و تا کارهای پایانی پست پروداکشن انجام شود، هشت ماه صرف شد. 

کارگردان فیلم کوتاه «دکولاژ» درباره دشواری‌های ساخت این فیلم ادامه داد: بیشترین چالشی که در این فیلم داشتم رهبری بازیگران کار بود، کاری بسیار سخت است که تاثیر زیادی بر فیلم دارد. 

وی با اشاره به معضل تکرار سوژه در فیلم‌های کوتاه عنوان کرد: برایم بسیار مهم و با ارزش بود که ایده‌ای که کاملا شخصی است و خودم آن را زندگی کرده‌ام، بسازم. در عین حال می‌دانستم که موضوع مهاجرت بسیار مورد توجه قرار گرفته است اما برایم مهم بود که به این موضوع که به آن بسیار پرداخته شده است، با شیوه‌ای جدید مواجه شوم. شاید یکی از دلیل‌هایی که روایت را قسمت‌بندی شده نشان دادم، همین است. 

کارگردان فیلم کوتاه «دکولاژ» با اشاره به وضعیت اقتصاد فیلم کوتاه در سینمای ایران، ادامه داد: با روندی که فیلم کوتاه در سال‌های اخیر پیش گرفته، به نظرم برای گروه‌های مشخصی فضای خوبی برای دیده شدن و کار کردن به وجود آمده است. اما به طور کلی، فضای اقتصادی ضعیفی برای مجموعه فیلم کوتاه وجود دارد. چراکه خیلی از فیلم‌سازان مستقل در تلاش برای دریافت کمک هزینه و بودجه از خارج از کشور هستند و بعد از آن هم بیشتر ترجیح می‌دهند و تلاش می‌کنند که در جشنواره‌های خارجی حاصل و برآمد فیلم‌شان را ببینند. 

صادق زاده ادامه داد: به نظرم کیفیت جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به کیفیت فیلم‌هایی که در آن سال برای جشنواره فرستاده می‌شود، مشاوران انتخاب و انتخاب‌هایشان بستگی دارد. البته که نه فقط در این جشنواره، بلکه به صورت جهانی هم بسیاری از جشنواره‌های مطرح و اسکار کوآلیفای، با توجه به تغییر روند انتخاب و برگزاری و نمایش فیلم‌ها، همواره در شرایط ایده آل برگزار نمی‌شوند و این کیفیت بیشتر وابسته به محدودیت‌ها و آزادی‌هایی است که یک جشنواره در انتخاب فیلم‌ها در نظر می‌گیرد. 

وی افزود: جشنواره فیلم کوتاه تهران همیشه فضایی برای دیده شدن فیلم‌های کوتاه و شناسایی استعدادهای جوان بوده است. من جدا از حواشی که همیشه درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران وجود دارد، بسیار خوشحالم که فیلمم در این دوره از جشنواره پذیرفته شده است. 

سی‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران تا ۲ آبان ۱۴۰۰ (۱۹ تا ۲۴ اکتبر ۲۰۲۱) در پردیس سینمایی ایران‌مال در حال برگزاری است. این رویداد برای اولین‌بار در تاریخ سینمای ایران واجد شرایط تأیید آکادمی اسکار شناخته و معرفی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز