خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور خبر داد:

فعالیت تعداد زیادی از شرکت‌های صنایع خلاق در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی

asdasd
کد خبر : ۱۱۴۵۵۱۹

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درحال حاضر تعداد زیادی از شرکت‌های صنایع خلاق در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعال و به سرعت در حال توسعه هستند. در این میان زیرساخت‌های لازم نیز برای به بهره وری رسیدن آن‌ها فراهم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری (معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور) با اشاره به آنکه یکی از برنامه‌های جدی این معاونت توسعه زیست بوم خلاق است که بیش از ۱۵۰۰ شرکت در حوزه خلاق فعال هستند، گفت: برخی از این شرکت‌ها توانسته‌اند دانش بنیان نیز باشند. حوزه خلاق تجاری‌سازی علوم انسانی است. ایران در حوزه علوم انسانی یک قدرت در دنیا به حساب می‌آید و نباید تمدن هزاران‌ساله خود را فراموش کنیم. دراین میان توسعه صنایع خلاق در تمام بخش‌ها یکی از بحث‌های مهم توسعه علوم انسانی است. صنایع دستی، طراحی لباس، بازی‌ها، انیمیشن و… دراین زمره جای می‌گیرند.

به گفته او، بازارسازی برای شرکت‌های حوزه تکنولوژی مورد توجه است. ممکن است بسیاری از شرکت‌ها در حوزه صنایع دستی فعال باشند اما عملا سایت‌هایی دارند که از هوش مصنوعی یا تکنیک‌های جدید ساخت قطعات و آلیاژهای جدید استفاده می‌کنند. تجاری‌سازی علوم انسانی در اینجا نیز رخنمایی می‌کند.

ستاری درخصوص پارک‌های علم و فن‌آوری که این روزها بخصوص در حوزه صنایع دستی و بسته‌بندی فعال شده‌اند نیز گفت: فروش شرکت‌های پارک فن‌آوری پردیس سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بود. ممکن است در ظاهر امر شاهد فعالیت این شرکت‌ها به صورت عادی باشیم اما با بالغ شدن آن‌ها و رسیدنشان به نقطه محصول دهی، بازدهی خود را نشان می‌دهند.

او در پاسخ به این سئوال که تاکنون چند درصد از پارک‌های علم و فن‌آوری در حوزه میراث و گردشگری توانسته‌اند موفق عمل کنند، گفت: عموما فعالین این پارک‌ها بستگی به جا و مکان و البته اسانی دارد که در آن فعال هستند. به طور مثال ۲۰ سال از آغاز فعالیت پارک پردیس می‌گذرد و در اوج بلوغ خود است. پارک‌های جوان‌تر که جدیدا شکل گرفته‌اند نوپا هستند و قطعا زمان برای به ثمر رسیدن آن‌ها نیاز است.

به گفته معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور درحال حاضر نیز تعداد زیادی از شرکت‌های صنایع خلاق در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فعال و به سرعت در حال توسعه هستند. در این میان زیرساخت‌های لازم نیز برای به بهره وری رسیدن آن‌ها فراهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز